کد مطلب: 

292667

رونمایی از فاز نخست سامانه جامع حمل‌ونقل مسافر تا پایان سال ۱۴۰۳

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اهمیت صنعت حمل و نقل در کشور، از رونمایی فاز نخست سامانه جامع حمل‌و‌نقل مسافر کشور تا پایان سال جاری خبر داد.
رونمایی از فاز نخست سامانه جامع حمل‌ونقل مسافر تا پایان سال ۱۴۰۳

به گزارش سیتنا، حمیدرضا شهرکی در جمع مدیران و مسئولان صنوف بخش حمل و نقل مسافر استان اظهار داشت: با توجه به گذشت نیمی از زمان طرح ترافیکی نوروز و سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ و جابه‌جایی مسافر در استان فارس، تلاش‌های خوبی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس انجام شده‌است.

فارس در طراز پنج استان برتر کشور در زمینه حمل و نقل قرار دارد

وی با بیان این که همدلی و همراهی ارکان حمل و نقل فارس باعث پیشبرد امور و دستیابی به اهداف تعیین شده‌ است، گفت: استان فارس در طراز پنج استان برتر کشور در زمینه حمل و نقل قرار دارد.

شهرکی با بیان این که طرح نوروز ۱۴۰۳ در بخش حمل و نقل کشور با شعار آرامش و ایمنی سفر در حال انجام است، گفت: سه طرح در حوزه ایمنی حمل و نقل از جمله طرح مبدأ و مقصد، طرح کنترل مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین برون‌شهری، نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها قبل از طرح نوروزی و حین اجرای طرح در استان‌ها انجام و یا در حال انجام است.

شهرکی با اشاره به حوادث رخ داده در سفرهای نوروزی، بیان کرد: تصادفات منجر به فوت که ناشی از تقصیر ناوگان عمومی جاده‌ای مسافربری باشد، زیر یک درصد است که با توجه به فعالیت رانندگان حرفه‌ای در این بخش باید به آموزش‌های حین خدمت و طرح‌های نظارتی بیشتر اهتمام داشته‌باشیم که این سهم به حداقل ممکن برسد.

وی اشاره کرد: بعضاً بی توجهی و کوتاهی یک فرد می‌تواند اتفاقی را رقم بزند که تلخی حادثه آن نه‌تنها کل صنعت حمل و نقل بلکه تمامی جامعه را متأثر سازد.

معاون حمل و نقل سازمان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳، تأکید کرد: امسال بر اساس منویات مقام معظم رهبری موضوع جهش تولید با مشارکت مردم را در دستور کار داریم و برنامه ریزی خواهیم کرد تا جهش تولید خدمت در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای محقق شود.

این مقام مسئول ادامه‌داد: رویکرد امسال جهش معنادار کمی و کیفی صنعت بزرگ حمل و نقل کشور خواهد بود و این‌گونه جهش‌ها وقتی رخ خواهد داد که با اراده محکم و با استفاده از تمامی توانمندی‌ها و ابزارها به‌ویژه توجه جدی به حوزه فناوری اطلاعات و شرکت‌های دانش بنیان استفاده حداکثری داشته‌باشیم.

وی از فعالان حمل و نقل خواست تا نسبت به پروژه‌های اعلامی از سوی حوزه معاونت حمل و نقل سازمان کم توجه نباشند، همچنین در راستای ارتقای بخش حمل و نقل به مؤلفه‌های کاهش هزینه دقت کنند، چرا که یکی از پر مصرف‌ترین صنایع، صنعت حمل و نقل است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به روند سرمایه‌گذاری در صنعت حمل و نقل کشور، بر ارتقای بهره‌وری توسط شرکت‌ها و فعالان صنوف مسافربری تأکید کرد.

این مقام مسئول تصریح‌کرد: بخش حمل و نقل بیشترین ارتباط و تماس با مردم را دارد، بنابراین اهمیت این حوزه مشهود است، از این رو فاز نخست سامانه جامع حمل و نقل مسافر کشور تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود تا بیشتر از گذشته تولید و تجمیع اطلاعات جهت داده کاوی و تصمیم سازی مناسب و اتخاذ تصمیمات لازم جهت مدیریت صحیح و مؤثر در این عرصه صورت گیرد.

وی بر استفاده از تمام ظرفیت شرکت‌های حمل و نقل در ارائه خدمت به مردم در ایام مسافرت‌های عید نوروز تأکید کرد.

در این نشست که داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان و محسن عمادی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس نیز حضور داشتند، در خصوص ظرفیت‌ها و مشکلات بخش حمل و نقل مسافر استان فارس تبادل‌نظر کردند.

گفتنی است معاون حمل ونقل سازمان به‌منظور نظارت بر روند فعالین شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری از پایانه بزرگ مسافربری شهید کاراندیش شیراز نیز بازدید کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-25 15:01

افزودن دیدگاه جدید