کد مطلب: 

292182

کسب رتبه A سندیکای صنعت مخابرات ایران برای سومین سال متوالی در ارزیابی تشکل ها توسط اتاق بازرگانی

دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران ضمن اعلام کسب رتبه A سندیکای صنعت مخابرات ایران برای سومین سال متوالی در ارزیابی تشکل ها توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی، گفت: برنامه کلان سندیکا برای سال ۱۴۰۳ در آخرین جلسه هیات مدیره سندیکا در سال جاری به تصویب رسید.
فرامرز رستگار

به گزارش سیتنا، فرامرز رستگار در گفتگو با سیتنا اعلام کرد: برنامه کلان سندیکا برای سال ۱۴۰۳ در آخرین جلسه هیات مدیره سندیکا در سال جاری به تصویب رسید.

رستگار افزود: بر مبنای این برنامه کلان، برنامه اقدام با تشریح بیشتر تکالیف هر بند از برنامه و باقید زمان، توسط دبیرخانه تهیه و هر ماه میزان پیشرفت کار و یا موانع سر راه انجام در جلسات هیات مدیره بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

وی برنامه کلان سندیکا را در ۱۶ بند به شرح زیر اعلام و اضافه نمود که سندیکای صنعت مخابرات ایران برای سومین سال متوالی در ارزیابی تشکل ها توسط اتاق بازرگانی، صنایع،م عادن و کشاورزی ایران (پارلمان بخش خصوصی) موفق به کسب رتبه A گردید.

  1. درخواست جدی و مجاب نمودن کارفرمایان برای پیش بینی خسارت دیرکرد پرداخت ها در قراردادها.
  2. لحاظ شدن فرمول محاسبه تعدیل قیمت برای قراردادهای با مدت زمان اعتبار بیش از شش ماه و یا قراردادهایی که انجام بخشی و یا تمام آن در سال بعدی خواهد بود.
  3. تعیین لیست تولید کنندگان واجد شرایط با همکاری دستگاه های مرتبط مانند معاونت علمی، وزارت صمت و وزارت ارتباطات برای محافظت آنان در مقابل شرکت های تولیدی نما و کمتر توانمند.
  4. برگزاری مناسبت ها و کارگاه های آموزشی برای هدایت شرکتهای عضو به سوی فناوری های جدید و بازارهای آتی حوزه فاوا و اقتصاد دیجیتال.
  5. ایجاد رابطه تنگاتنگ بین صنعت فاوا/اقتصاد دیجیتال با صنعت برق به دلیل نیاز این دو بخش به یکدیگر برای توسعه های مورد انتظار.
  6. حضور فعال سندیکا در کمیته ها، کارگروه ها، شوراهای مرتبط با تنظیم آئین نامه های اجرایی و دستورالعمل های خواسته شده در قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور در بخش های مرتبط.
  7. محافظت جدی شرکت های خصوصی توانمند حوزه فاوا در رقابت های غیرعادلانه با شرکتها و نهادهای دولتی و عمومی.
  8. هماهنگی با وزارت صمت و مناطق ویژه اقتصادی برای بازنگری در پروانه های بهره برداری تولید صادر شده در حوزه فاوا و مجاب نمودن آنان برای درنظر گرفتن مشخصات فنی مرتبط با هرمحصول در موقع صدور پروانه های بهره برداری تولید.
  9. برقراری ارتباط نزدیک تر سندیکا با اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات به عنوان مشتریان اصلی کالا و خدمات شرکتهای عضو.
  10. تلاش برای حفظ روند توسعه پروژه های FTTH و بسترسازی برای بهره برداری هرچه سریع تر از سرمایه گذاری های صورت گرفته، باهدف سودآوری برای اپراتورها و سرویس مطلوب برای کاربران.
  11. زمینه سازی برای گسترش کسب و کارهای مرتبط با اینترنت اشیا و هوشمندسازی.
  12. همکاری، پشتیبانی و نظارت بر فعالیت های مرتبط با بومی سازی اولویت های فاوا.
  13. پشتیبانی برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه تلکام ١۴٠٣(مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال).
  14. تهیه و تدوین مستندات روشن و منطقی برای واژه هایی مانند، تولید بدون کارخانه، انتقال تکنولوژی، برون سپاری، بومی سازی، اشتغال سازنده، تولید رقابت پذیر و اشاعه آن برای جلوگیری از برداشت های نادرست .
  15. تعیین تکلیف تحقیق و تولید اقلامی که توجیه اقتصادی برای داخلی سازی ندارد ولی از جمله کالاهای اساسی و استراتژیک برای کشور است.
  16. ارتقا جایگاه شرکت های مشاوره،خدمات فنی مهندسی، اجرایی و پشتیبانی در زیست بوم توسعه کسب و کارهای حوزه فاوا با مشارکت اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران، پیمانکاران صنعت مخابرات ایران.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-03-11 13:39

افزودن دیدگاه جدید