کد مطلب: 

288557

رییس صندوق نوآوری: ادبیات دانش‌بنیان را وارد شبکه بانکی کشور کرده‌ایم

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: امروزه زبان مشترکی میان صندوق نوآوری و شبکه بانکی کشور برای حمایت از زیست‌بوم نوآوری کشور شکل گرفته است و توانسته‌ایم ادبیات دانش‌بنیان را وارد شبکه بانکی کشور کنیم.
رییس صندوق نوآوری: ادبیات دانش‌بنیان را وارد شبکه بانکی کشور کرده‌ایم

به گزارش سیتنا، نشست مشترک رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و مدیرعامل بانک صادرات ایران درخصوص توسعه همکاری‌های مشترک با هدف حمایت بیشتر از زیست‌بوم نوآوری کشور برگزار شد.

دکتر محمدصادق خیاطیان در این نشست، گفت: وقتی در مورد ماهیت دانش‌بنیان‌ها صحبت می‌کنیم، با نگاه سودآوری نباید به این حوزه نگاه کنیم و باید دید بلندمدتی در این بخش داشته باشیم. 

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: دانش‌بنیان، حوزه آینده است که علاوه بر ایجاد ارزش‌افزوده بسیار بالا و رفع نیازهای کشور، زمینه بازگشت نخبگان و اشتغال‌آفرینی بالا در کشور را ایجاد کرده است؛ بنابراین همگی وظیفه داریم به حفظ و توسعه زیست‌بوم نوآوری کشور که از تأکیدات مقام معظم رهبری است، کمک کنیم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به سابقه همکاری خوب میان دو مجموعه تأکید کرد: میزان تسهیلات اعطایی از سوی بانک صادرات ایران به شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 1401 بالغ بر یک هزار میلیارد تومان بود که از این لحاظ توانست رتبه نخست را کسب کند.

خیاطیان با بیان اینکه امروز زبان مشترکی میان صندوق نوآوری و شکوفایی و شبکه بانکی کشور برای حمایت از زیست‌بوم نوآوری کشور شکل گرفته است و توانسته‌ایم ادبیات دانش‌بنیان را وارد شبکه بانکی کشور کنیم، گفت: دو طبقه از ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی در اختیار بانک‌ها قرار داده شده است که پل ارتباطی خوبی میان صندوق، بانک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: تسهیلات تکلیفی بانک صادرات ایران در تبصره 18 قانون بودجه 1402 بالغ بر 500 میلیارد تومان است که امیدواریم با مساعدت این بانک، این رقم به طور کامل تا پایان سال پرداخت شود. 

آمادگی بانک صادرات برای طراحی یک مدل جدید برای گسترش حمایت‌ از دانش‌بنیان‌ها با همکاری صندوق نوآوری 

دکتر محسن سیفی، مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز در این نشست با تأکید بر اعتماد به مجموعه دانش‌بنیان کشور گفت: برای گسترش حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی کامل داریم.

وی افزود: بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی می‌توانند در کنار طرح‌های حمایتی موجود، یک مدل جدید شامل چند شاخص برای حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان را طراحی و اجرا کنند. 

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین با اشاره به تسهیلات تکلیفی تبصره 18، از آمادگی این بانک برای انجام تعهدات در این زمینه تا پایان سال جاری خبر دارد. 

سیفی همچنین پیشنهاد کرد تا شرکت‌های دانش‌بنیان خوب و قوی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی برای انعقاد تفاهم‌نامه به بانک صادرات معرفی شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-12-10 13:34

افزودن دیدگاه جدید