کد مطلب: 

288227

کره شمالی: ماهواره های آمریکایی را از بین خواهیم برد

کره شمالی هشدار داد که مداخله آمریکا در عملیات ماهواره‌های این کشور را به عنوان اعلان جنگ ارزیابی خواهد کرد و پیونگ یانگ را مجبور می‌کند ماهواره‌های آمریکایی را شناسایی و آنها را از بین ببرد.
کره شمالی: ماهواره های آمریکایی را از بین خواهیم برد

به گزارش سیتنا به نقل از اسپوتنیک، در خبر منتشره توسط خبرگزاری های غربی آمده است: «کره شمالی می گوید که دخالت در کار ماهواره هایش به عنوان اعلان جنگ ارزیابی خواهد شد. این کشور در پاسخ به هرگونه مداخله ایالات متحده در فعالیت های فضایی خود، قابلیت حیات ماهواره های شناسایی آمریکایی را از بین خواهد برد».

پیش از این، خبرگزاری مرکزی کره شمالی اطلاع داده بود که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی چندین تصویر ماهواره ای جدید از پایگاه های نظامی آمریکا در کالیفرنیا و ژاپن از اداره کل دولتی مهندسی هوافضای کشورش دریافت کرده است.

در پایان ماه نوامبر، پیونگ یانگ اعلام کرد که با موفقیت ماهواره شناسایی نظامی مالیگیونگ-1 (Mulligyong-1) را با پرتابگر چولیما-1 (Chollima-1) به مدار زمین پرتاب کرده است و قصد دارد چندین ماهواره دیگر را در مدت کوتاهی پرتاب کند.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز تایید کرد که به نظر آنها ماهواره همسایه شمالی با موفقیت وارد مدار شده است. کره شمالی تصریح کرد که این ماهواره ماموریت اصلی خود را از اول دسامبر آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-02 20:04

افزودن دیدگاه جدید