کد مطلب: 

283597

هشدار پلیس فتا پیرامون فایل‌های PDF آلوده به بدافزار

رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا گفت: از آنجایی که استفاده از فایل‌های pdf در سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی و حتی کاربران عادی مرسوم و پرکاربرد است لذا احتمال آلودگی سیستم‌ها از این طریق متصور است.
هشدار پلیس فتا پیرامون فایل‌های PDF آلوده به بدافزار

به گزار سیتنا، سرهنگ علی‌محمد رجبی با اشاره به تازه‌ترین گزارش وب سایت تحلیلی توتال اظهار کرد: این وب سایت در تازه‌ترین گزارش خود از افزایش 500 درصدی فایل‌های pdf آلوده به انواع بدافزارها خبر داده است. 

وی افزود: با توجه به اینکه فایل‌های pdf از جمله کاربردی‌ترین فایل‌های مورد استفاده کاربران است. لذا ضرورت دارد تا در هنگام استفاده از فایل‌های pdf رعایت موارد ایمنی را جدی بگیرند. 

این مقام مسئول  در ادامه تاکید کرد: فایل‌های pdf یکی از مهمترین اسناد مورد استفاده سازمانی به شمار می‌رود لذا امکان آلودگی سیستم‌ها کاری به بدافزار و نشت اطلاعات سازمانی وجود دارد. در همین راستا لازم و ضروری است تا مدیران it سازمان‌ها نسبت به انجام اقدامات فنی و امنیتی جدیت بیشتری داشته باشند.

سرهنگ رجبی تاکید کرد: نصب، به روز رسانی و فعال بودن آنتی ویروس در تمامی سیستم‌ها ضروری است. این عمل می‌تواند نسبت به شناسایی و غیر فعال کردن بدافزارها و ویروس‌ها در کمترین زمان ممکن اثر بخش باشد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا با بیان اینکه ایمیل‌ها یکی از راه‌های ارسال بدافزارها برای کاربران هستند، گفت: ضرورت دارد کاربران در هنگام بررسی ایمیل‌های خود از باز کردن فایل‌های ضمیمه ایمیل‌های ناشناس خودداری نمایند. 

سرهنگ رجبی به کاربران توصیه کرد: در صورت نیاز به اجرای محتویات ایمیل‌های ناشناس، حتی الامکان فایل‌های ضمیمه شده در محیط مجازی و امن اجرا شوند. 

این مقام مسئول در ادامه نسبت به نحوه دریافت فایل‌های pdf خوان نیز هشدار داد و گفت: دریافت برنامه‌های pdf خوان مثل acrobat reader و pdf reader و برنامه‌های ویرایش pdf باید از طریق منابع معتبر صورت گرفته و به صورت مستمر به روز رسانی و مدیریت شود.

سرهنگ رجبی نسبت به برنامه‌های تبدیل pdf به word نیز هشدار داد و بیان داشت : در مواقع غیر ضروری از دانلود و استفاده از تبدیل کننده‌ها(converter) خودداری شود چرا که اگر فایل‌های pdf دارای کدی مخرب باشد به محض تبدیل به word حالت اجرایی گرفته و اهداف مجرمانه خود را دنبال می‌کند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا خاطر نشان کرد : شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش گزارش‌ها مردمی در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-08-06 09:41

افزودن دیدگاه جدید