کد مطلب: 

282109

لزوم استفاده از ظرفیت های استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور در بانکداری نوین

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران با اشاره به توسعه فناوری های مالی و پولی در کشور، پیشنهاد داد که به جای توسعه پراکنده مراکز نوآوری در کشور نسبت به بهره گیری از فناوری های این حوزه اقدام شود.
لزوم استفاده از ظرفیت های استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور در بانکداری نوین

به گزارش سیتنا، علیرضا ماهیار در پنل تخصصی نقش راهبران در سیاستگذاری کارا و اثربخشی در اقلیم نوآوری که در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد، با بیان اینکه به مقوله نوآوری به عنوان یک حوزه لوکس توجه می شود، گفت: نوآوری زمانی به منصه ظهور می رسد که در کنار کسب و کارهای نوآوری قرار گیرد.

وی با اشاره به کاربرد نوآوری در سیستم های بانکداری کشور، اظهار کرد: بانک های خصوصی از سال ها قبل وارد حوزه های نوآوری شدند، ولی بانک های دولتی مانند بانک ملی که تاکید بر نوآوری داشته است، در این زمینه دیرتر اقدام کرده است.

ماهیار ادامه داد: بانک ملی از سال گذشته با راه اندازی مرکز نوآوری فینوداد تلاش کرده است تا از ظرفیت های استارت آپ ها و شرکت های فناور در حوزه بانکداری نوین بهره برد.

عضو هیات عامل بانک ملی ایران با تاکید بر اینکه امروزه دوره بانکداری سنتی به پایان رسیده است، یادآور شد: امروزه فین‌تک‌ها، رگ‌تک‌ها و غیره در حوزه بانکداری ورود کرده اند و بانک ملی در تلاش است تا از این فناوری ها در توسعه بانکداری خود بهره ببرد.

وی با اشاره به توسعه فناوری های مالی و پولی در کشور پیشنهاد داد که به جای توسعه پراکنده مراکز نوآوری در کشور نسبت به بهره گیری از فناوری های این حوزه اقدام شود.

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران، تنوع بخشی به سند خدمات را از دیگر اقدامات این بانک در راستای توسعه فعالیت های بانکداری برشمرد و گفت: ما به منظور ارائه خدمت به این میزان مشتری چاره‌ای جز استفاده از ابزارهای نوین مالی و پولی را نداریم. بر این اساس نقشه راهبردی ما برای توسعه این مسیر با توجه به حجم مشتریان متفاوت از سایر بانک ها خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-06-28 00:14

افزودن دیدگاه جدید