کد مطلب: 

289098

ضرورت تدوین نقشه راه و مدل استراتژی استفاده از هوش مصنوعی در نظام بانکی

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با بیان اینکه فضا و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از هوش مصنوعی در نظام بانکی مهیا است، بر ضرورت تهیه نقشه راه، مدل استراتژی و ارتباط با دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته در شبکه بانکی تاکید کرد.
ضرورت تدوین نقشه راه و مدل استراتژی استفاده از هوش مصنوعی در نظام بانکی

به گزارش سیتنا، دکتر “علیرضا ماهیار” در پنل تخصصی «هوش مصنوعی در بانکداری هوش مصنوعی ایران» که در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال برگزار شد، اظهار داشت: موضوع بانکداری هوشمند در ایران بحث جدیدی است که از دوره کرونا و با احراز هویت دیجیتال، KYC وافتتاح حساب برخط آغاز شد.

وی با بیان اینکه، بیش از ۱۰ سال است که در کشورهای پیشرفته جراحی پزشکی با استفاده از ربات انجام می‌شود، اظهار داشت: همین امر باعث شده تا اکثر جراحی ها امروزه توسط ترکیبی از پزشک و ربات انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با بیان اینکه در فرآیندهای بانکی از متدهای روز کشورهای پیشرفته عقب‌تر هستیم، افزود: هر چند در ایران شعب بانک‌های دولتی تقریبا مشابه هم هستند اما در سایر کشورها و حتی برخی کشورهای منطقه، شعب نه تنها دیگر مفهوم سنتی ندارند بلکه دیجیتالی هستند.

وی ادامه داد: در بانک‌های روز دنیا، از ورودی شعبه موضوع شناخت و احراز هویت آغاز شده و از کار با دستگاه و دیگر پروتکل‌ها ادامه پیدا می‌کند و بعد با توجه به میزان سرمایه، به مشتری درباره کسب بیشترین سود مشاوره داده می‌شود.

دکتر ماهیار با بیان اینکه، ساختار اعتبارسنجی در ایران محدود به نظام بانکی است، گفت: نظام اعتبارسنجی دنیا از پروتکل‌های رفتاری، بیمه‌ای و غیره نشات می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، فضا و زیرساخت برای استفاده از هوش مصنوعی در نظام بانکی ایران را مهیا و مساعد توصیف کرد و اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان و نوآور می‌توانند با محصولات هوش مصنوعی، امکان رشد و فعالیت بالایی داشته باشند.

دکتر ماهیار با بیان اینکه در زمینه استفاده از هوش مصنوعی در نظام بانکی نباید جزیره‌ای عمل شود، تصریح کرد: گفته می شود در برخی از کشورها رفتار کاربران با گوشی­‌های هوشمند از جمله میزان شارژ ساعت هوشمند کارکنان در ساعت هشت صبح، معیاری برای سنجش میزان دوراندیشی هر فرد است زیرا فردی با شارژ ۱۰ درصدی، نمی‌تواند دوراندیش تلقی شود.

وی در پایان اظهار داشت: ترکیب داده‌های مختلف افراد مانند بیمه و درمان، می‌تواند زمینه را برای استفاده از مدل‌های هوشمند در نظام بانکی فراهم کند.

یادآور می شود، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال (ایران تلکام ۱۴۰۲) از روز دوم دی‌ماه و به مدت چهار روز در فضایی به وسعت ۱۱ هزار متر مربع و با حضور ۱۵۵ شرکت داخلی و ۶ شرکت خارجی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2023-12-23 18:45

افزودن دیدگاه جدید