کد مطلب: 

290721

آخرین بازمانده فینال جام جهانی ۱۹۵۸ درگذشت

مهاجم نامدار پیشین تیم ملی سوئد که در فینال جام جهانی حضور داشت در ۹۰ سالگی جان باخت.
آخرین بازمانده فینال جام جهانی ۱۹۵۸ درگذشت

به گزارش سیتنا، کورت همرین، مهاجم نامدار فوتبال سوئد در ۹۰ سالگی درگذشت. این فوتبالیست بیش‌تر دوران حرفه‌ای خود را در ایتالیا گذراند و هنوز در بین ۱۰ گلزن برتر سری آ قرار دارد. او در تیم ملی سوئد در ۳۲ بازی ۱۷ گل به ثمر رساند.

او در جام جهانی ۱۹۵۸ توانست با سوئد به فینال جام جهانی راه یابد و در نهایت برابر برزیل شکست خورد و در نهایت پس از یک دوره بیماری طولانی در ۹۰ سالگی درگذشت.

همرین در طول دوران حرفه‌ای خود برای تیم‌های AIK و استکهلم سوئد و هم‌چنین یوونتوس ایتالیا، پادووا، میلان، فیورنتینا و ناپولی بازی کرد. همرین هم‌چنان در بین ۱۰ گلزن برتر سری آ با ۱۹۰ گل در ۴۰۰ بازی بین سال های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۱ قرار دارد.

این وینگر ۳۲ بازی برای تیم ملی فوتبال سوئد انجام داد و ۱۷ گل به ثمر رساند و هم‌چنین دو بازی برای تیم ملی هاکی روی یخ کشورش انجام داد.

در فینال جام جهانی ۱۹۵۸ سوئدی‌ها با نتیجه ۲ بر ۵ مغلوب برزیلی‌ها شدند که در آن دیدار پله و واوا دبل کردند و ماریو زاگالو یک گل دیگر به ثمر رساند. از میان شرکت کنندگان آن بازی همرین آخرین نفری بود که زنده بود و در نهایت جان باخت.

او یک عنوان قهرمانی در لیگ ایتالیا، دو جام حذفی ایتالیا، یک جام اروپا و دو جام برندگان جام اروپا به دست آورد و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال سوئد است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2024-02-04 22:07

افزودن دیدگاه جدید