کد مطلب: 

283587

بازیکن اسبق پرسپولیس: نکونام مردانگی کرد و در استقلال ماند

سیدمحمد علوی می گوید: امیدوارم مدیران فقط به حرف از جواد نکونام حمایت نکنند و او مردانگی کرد که با این شرایط در استقلال مانده است.
بازیکن اسبق پرسپولیس: نکونام مردانگی کرد و در استقلال ماند

به گزارش سیتنا، استقلال در فاصله یک هفته تا شروع رقابت‌های لیگ برتر هنوز کامل نیست و همچنان جواد نکونام در بعضی پست‌ها بازیکن می‌خواهد. در همین رابطه سید محمد علوی بازیکن اسبق پرسپولیس، فولاد و تیم ملی گفت و گویی با خبرگزاری خبرآنلاین انجام داد که در ادامه می‌خوانید؛

*نکونام مردانگی کرده است

همیشه هواداران وضعیت استقلال و پرسپولیس را به هم مقایسه می‌کنند. امسال استقلال مشکلات عجیبی داشته و من تا به حال ندیده بودم تیمی با این میزان از بحران مواجه باشد. خیلی ها تصور می کردند نکونام استعفا می‌دهد و می رود ولی او مردانگی کرد و در استقلال ماند. الان هم تیم او کامل نشده است. من در رسانه ها خواندم که بعضی بازیکنان دیر اضافه شدند. در دو سه پست هم هنوز بازیکن نگرفته اند. مگر چقدر تا شروع لیگ برتر زمان است؟ باشگاه استقلال باید هر چه سریعتر در این زمینه عمل کند. اگر مربی دیگری جای نکونام بود اینقدر متانت و آرامش به خرج نمی داد.

دقیقا از چه حرف می زنند؟

یک موضوعی که خیلی ها به آن توجه نمی کنند حضور تیم امید در بازی های آسیایی و اردوهای تیم ملی بزرگسالان برای حضور در جام ملت هاست. من دیده‌ام بعضی‌ها می گویند استقلال بازیکن به اندازه کافی ندارد. من هر چقدر لیست این تیم را بالا و پائین می‌کنم نمی‌فهمم دقیقا از چه حرف می زنند؟ استقلال یک دفاع وسط می خواهد. در وینگر چپ بازیکن ندارد. در خط حمله هم یک بازیکن می خواهد. اگر بازیکنی هم مصدوم شود نکونام مجبور است پست بازیکنان را عوض کند. خب این برای تیمی که می خواهد مدعی باشد اصلا خوب نیست. به اضافه اینکه بازیکنان ملی پوش امید از جمله برزگر، خالد آبادی، تورانیان و محمد منتظر در زمان برگزاری بازی های آسیایی نیستند. یعنی این بازیکنان ممکن است ۱۷،۱۸ روز کنار استقلال نباشند. این مشکل ایجاد می کند.

نکونام کم نمی گذارد

با نکونام سه سال در فولاد کار کردم. او تمام وجودش را در کار می گذارد. در فولاد هم معمولا اولین نفر به رختکن می آمد و آخرین نفر می رفت. با توجه به شخصیتی که از می شناسم، مطمئنم در استقلال هم کم نمی‌گذارد. خودم در پرسپولیس بازی کرده‌ام. می‌دانم چقدر توقع زیاد است ولی امسال زمانی است که هوادار باید به نکونام فرصت دهد. او مربی سازنده‌ای است. ببینید در فولاد چه بازیکنانی را معرفی کرد. ما همراه با او دو جام مهم در تاریخ مان به دست آوردیم. همیشه تیم ها از رویارویی با فولاد هراس داشتند و مربیان می گفتند سخت ترین بازی های فصل ما مقابل فولاد است. او در باشگاه ثبات به وجود آورد. نمی توان منکر اثرگذاری نکونام در باشگاه شد. الان امکاناتی در باشگاه مهیا شده که بی نظیر است و به هر حال نکونام در ایجاد این شرایط نقش مهمی داشته است. هواداران استقلال هم همه جوره پشت نکونام باشند چون مطمئنم در طولانی مدت اثری روی این باشگاه می گذارد که به نفع آینده استقلال است.

باشگاه تمام قد پشت نکونام باشد

من شنیدم که بعضی ها نکونام را در استقلال اذیت می کنند. باشگاه باید تمام قد پشت سرمربی اش باشد. حالا آن آدم ها هر که می خواهند باشند. مربی نفر اول باشگاه است و اگر او آرامش داشته باشد، تیم می تواند به موفقیت برسد. هواداران استقلال دوست داشتند نکونام به استقلال بیایند و حالا او در این باشگاه است. الان زمانی است که استقلال هم به ثبات خوبی برسد چون نکونام کاریزمای خاصی دارد و می تواند مقابل خیلی چیزها بایستد و به تیم نظم دهد. من دیدم که مدیرعامل استقلال گفته حتی اگر تیم هم چهاردهم باشد، پشت نکونام می ایستد. امیدوارم که این‌ها فقط به حرف نباشد و در عمل هم پشت نکونام باشند. فردا روزی تحت تاثیر تصمیم اشتباهی نگیرند.

امسال قهرمانی دشوارتر است

پرسپولیس امسال شرایط خوبی دارد و به نظرم یک فوروارد بگیرد انشالله آماده مسابقات می شود. این تیم سال گذشته دبل قهرمانی کرد و انصافا دست به کار بزرگی زد. امسال هم انشالله شرایط این تیم خوب باشد. به نظرم امسال قهرمانی دشوارتر است. نباید روی پرسپولیس هم فشار گذاشت. سپاهان و تراکتور تیم های قدرتمندی بسته اند. فکر می کنم رقابت خیلی تنگاتنگ باشد و حتی تکلیف قهرمانی مثل فصل گذشته به روزهای آخر بکشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2023-08-06 07:10

افزودن دیدگاه جدید