کدخبر :7171 پرینت
24 اردیبهشت 1392 - 09:37

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران: در دولت جدید موضوع انحصار رایتل را پیگیری می‎کنیم/ از همکدسازی 120 میلیارد تومان ضرر می‎کنیم

متن خبر

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر پیگیری این شرکت برای برداشته شدن انحصار رایتل، گفت: بحث انحصار و تمدید ارائه خدمات نسل سوم مشکل مردم را بیشتر کرد و به این ترتیب مردم از دریافت سرویس‌های متنوع محروم شدند. (برای دیدن گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید)

 

به گزارش سیتنا (citna.ir)، مهندس مظفر پوررنجبر - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران – که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی در نشست خبری سخن می گفت، اظهار داشت: تمدید انحصار دیتا به ما خسارت وارد کرد. البته ممکن است در این میان عده‌ای بگویند مگر سرویس‌های دیتا بیش از 20 تا 30 درصد بر درآمدزایی شرکت مخابرات تاثیر دارد؟ اما واقعیت این است همین مقدار عدد بزرگی محسوب می‌شود و در سرویس‌های آتی مخابرات نقش بسزایی دارد؛ چرا که دیتا پایه خدمات است. من در حال حاضر عدد و رقم در دست ندارم اما می‎توانم بگویم به دلیل تمدید این دوره انحصار، ما بسیار ضرر کردیم.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل خود را آماده کرده‌ایم که به محض پایان رسیدن دوره انحصار این موضوع را پیگیری کنیم. از سوی دیگر تمام تلاش خود را خواهیم کرد که زمان پایان دوره انحصار را جلوتر بیندازیم و در دولت جدید این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. در حال حاضر هم برای بررسی این موضوع به تمام مراجع ذیصلاح مراجعه کردیم.

پوررنجبر در بخشی دیگر از سخنانش در خصوص وضعیت اینترنت، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که تعداد متقاضیان ADSL رشد بالایی داشته و در سال 92 هم ما تلاش داریم که حداقل مشتریان را در ارائه این سرویس معطل نکنیم.

 

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با معضلات مختلفی که شرکت‌های PAP با مخابرات دارند، اظهار کرد: ما اختلافی با PAPها نداریم اما شرکت‌های PAP دارای پروانه خاص خود هستند و ما هم پروانه دیگری داریم و شاید مشکل از تفاسیری که در این پروانه‌ها صورت می گیرد باشد.

 

 

وی ادامه داد: در حوزه خدمات متاسفانه ما به بلوغ نرسیده‌ایم اما در عین حال در زمینه مدیریت هم در بخش‌های مختلف کشور و در شرکت‌های متعدد مدیریت بالغی وجود ندارد از سوی دیگر سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ما هم سازمان جدیدی است که اگر قوانین آن را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که گاه در آن‌ها مسائلی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات "سیتنا"، پوررنجبر در عین حال یادآور شد: همان طور که گفتم این پروانه‌ها تکمیل نیست و می توان از آن‌ها تفسیرهای مختلف داشت از سوی دیگر ما باید خدماتی را به شرکت‌های PAP ارائه کنیم اما به نظر ما توقع این شرکت‌ها کمی بالا است و می‌خواهند بیشترین خدمات را با کمترین قیمت دریافت کنند که البته این شرکت‌ها هم حق دارند اما ما تلاش می کنیم مطابق پروانه‌ای که در اختیار داریم به وظایف خود عمل کنیم.

 

 

مهندس پور رنجبر در ادامه گفت: شرکت مخابرات ایران در دو بخش داخلی و خارجی تصمیم به سرمایه گذاری دارد.

وی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران تصمیم به سرمایه گذاری در خارج و داخل کشور دارد و تاکنون در این مورد اقداماتی انجام شده است.

 

وی در ادامه گفت: سرمایه گذاری شرکت مخابرات در خارج از کشور تنها در حوزه تلکام صورت خواهد گرفت و فعلاً در حوزه دیگری وارد نخواهیم شد اما در داخل کشور در حوزه های مختلف سرمایه گذاری هایی خواهد شد که سرمایه گذاری در سهام برخی بانک ها از آن جمله است.

 

وی در ادامه با اشاره به طرح همکدسازی در مخابرات، گفت: این طرح خواست دولت است و مخابرات به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ که رسالت اجتماعی دارد ، با وجود اینکه به نفع مخابرات نیست و زیان مالی برای این سازمان دارد ، آماده اجرای این طرح است.

 

مدیرعامل شر کت مخابرات ایران اجرای این طرح را به نفع مشترکان دانست و افزود: این طرح حدود 120 میلیارد تومان ضرر مالی برای شرکت مخابرات دارد که هنوز محل تامین این هزینه از طرف دولت مشخص نشده است.

 

مهندس پور رنجبر، در پاسخ به این سوال که آیا درخواست افزایش آبونمان از سوی مخابرات با اجرای طرح همکدسازی مرتبط است، گفت : درخواست افزایش آبونمان و اصلاح ساختار تعرفه ها ارتباطی با این طرح ندارد و مخابرات از این تداخل همزمان راضی نیست.

 

مهندس پور رنجبر ، ماموریت جدید شرکت را با اتکا به رضایتمندی مشتری تعریف کرد و گفت: رضایت مندی مشتری باید به خوبی در درون سازمان ترجمه شود. مخابرات به عنوان یک بنگاه اقتصادی و سودرآور ، حتما دنبال سود است ولی سودآوری در رفتار اقتصادی باید عادلانه، درست و بر اساس رضایت مشتری اتخاذ شود.

انتهای پیام 

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

میلیارد ها تومان ودایع مردم ایران از سال 1373 تا کنون در دست شرکت مخابرات و ..همراه اول می باشد!!! نه سودی به مشترکین داده می شود و با اندک بدهی مخابرات اقدام به قطع سیم کارت مشترکین می نمایند!!؟؟؟ ان هم با خدماتی بسیار ضعیف و هزینه هایی سر سام اور
اگه رقیبهای ایرانسل و رایتل و..نمی امدند مشخص نبود الان چه رفتار دیکتاتور مابانهای با مردم داشتید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.