دومین رقابتهای بزرگ بازیهای رایانهای ماتریس برگزار میشود
دومین رقابت های بزرگ بازی های رایانهای ماتریس در تاریخ 18 تا 23 شهریورماه در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سیتنا بخش عمدهای از مخاطبین این شرکت را نسل جوان تشکیل میدهند؛ صنعت گیمینگ حدود 40 سال پیش با متحرک سازی 2 خط آغاز شد و امروزه یکی از حساسترین و پردرآمدترین صنایع جهان محسوب میگردد. ابزاری بسیار قدرتمند که جنبههای مختلفی فراتر از تفریحی اعم از اجتماعی، هنری و حتی سیاسی را پوشش میدهد.
روزگاری گیمینگ و اصطلاحاً گیمر بودن تقریباً معادل عبارت "بیکار" بودن تلقی میشد. اگر میگفتند کسی با رایانهاش گیم بازی میکند این مفهوم را تداعی میکرد که "لابد کار بهتری بلد نیست" ولی همین مقوله امروزه میلیونها نفر را تحت عنوان حرفهای های بازیهای تصویری مشغول کرده است. دهها شرکت با ارزشهای میلیارد دلاری درگیر توسعه و ساخت محصولات و صدها تیم در ردههای جهانی از این راه کسب درآمد دارند.
جوانان ایران همیشه در مسائل علمی پیشرو بودهاند. فارغ از فشارها و محدودیتها و امکانات نابرابر، ما همیشه در المپیادهای علمی که زمینه اصلی شناسایی نخبگان است، حضور چشمگیری داشتهایم و داریم. به خاطر دارم زمانی که رقابتهای عجیبی به صورت غیر رسمی، ما بین نخبگان زیرزمینی ایران و هکرهای جهانی در جریان بود و همواره شاهد پیروزیهای غرور آفرین این دانشمندان کوچک بودهام.
هدف اصلی در اینجا بررسی گیمر به عنوان ورزشکار الکترونیک میباشد. تیمهای بین المللی در رزومههای خود از واژه “Athlete in E-sport” استفاده میکنند. یک گیمر حرفهای در این سطوح میبایست از تمرکز بسیار بالا، سلامتی روحی و جسمی و همچنین توانایی همکاری و هماهنگ سازی خوبی برخوردار باشد. اینها دقیقاً همان ویژگیهای اصلی یک ورزشکار هستند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید