کدخبر :3280 پرینت
31 تیر 1391 - 06:12

سامانه‎ی جامع پاسخگوئی به شکایات حوزه‎ی ICT راه‌اندازی شد

متن خبر

به منظور تحقق اهداف تفاهم‌نامه همکاری پایش و کنترل سرویس‎های ارتباطی و فناوری اطلاعات بین رگولاتوری و هفت دستگاه اجرائی، حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تامین‌کنندگان خدمات در این حوزه، فاز دوم سامانه پاسخگوئی به شکایات مشترکین سرویس‎های فناوری اطلاعات، ارتباطی و رادیوئی در سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی راه‌اندازی شد.

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات این سازمان با اشاره به مطلب فوق درباره نحوه استفاده از این سامانه گفت: در مرحله اول کاربران باید با مراجعه به سایت اپراتوری که از آن خدمات دریافت می‌کنند نسبت به طرح شکایت و دریافت کد 17 رقمی پیگیری اقدام کنند و اپراتور باید در مدت زمان مشخص و تعیین شده به شکایت شاکی رسیدگی کند.

وی درباره نتیجه عدم پاسخگوئی اپراتورها در زمان تعیین شده گفت: در صورتیکه اپراتور در بازه زمانی تعیین شده و مطابق با قراردادهای فیمابین، پاسخگوئی لازم را انجام ندهد کاربران می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع در سایت رگولاتوری و ورود کد پیگیری 17 رقمی که از سایت اپراتور دریافت کرده‌اند، موضوع شکایت و عدم پاسخگوئی اپراتور را پیگیری کنند.

رضوانی کاهش زمان پاسخگوئی به شکایات، طرح و پیگیری شکایات به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به مراجعه حضوری و نظارت هوشمند را از مزایای سامانه جامع پاسخگوئی به شکایات عنوان و تصریح کرد: رگولاتوری به منظور پاسخگوئی و حفظ حقوق مشترکان، از طریق مناطق هفتگانه خود و با همکاری هفت دستگاه دیگر عضو تفاهم‌نامه همکاری پایش و کنترل بازار موضوع شکایات را پیگیری می‌کند.

تفاهم‌نامه پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در سال 90 بین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، پلیس امنیت و اطلاعات عمومی ناجا، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس آگاهی ناجا، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، شرکت ارتباطات زیرساخت و سازمان فناوری اطلاعات مبادله شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.