کدخبر :319022 پرینت
11 اردیبهشت 1404 - 18:35

سیاست جدید متا در اروپا؛ نمایش انواع آگهی در اینستاگرام

شرکت متا (مالک اینستاگرام) به کاربران اروپایی هشدار داده که به دنبال تصمیم اتحادیه اروپا برای ممنوعیت «تبلیغات هدفمند» ممکن است با تجربه ناخوشایندی در بهره‌وری از خدمات متا روبرو شوند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، اتحادیه اروپا اخیرا طرح «پرداخت یا رضایت» را که متا در زمینه تبلیغات ارائه کرده بود مغایر با قوانین نظارتی این اتحادیه در نمایش تبلیغات اینترنتی بدون رضایت کاربران و همچنین استفاده از اطلاعات شخصی آنها اعلام کرده است.

بر اساس این طرح کاربران رسانه‌های اجتماعی متا از جمله اینستاگرام یا باید برای استفاده از آن بدون مشاهده آگهی‌های مرتبط با علائق و نیازهای خود پول پرداخت کنند یا رضایت دهند که اطلاعات جمع‌آوری شده آنها برای نمایش آگهی‌هایی که مختص آنها به نمایش درمی‌آید مورد استفاده قرار گیرد.

یعنی اگر در جستجوی کوله‌پشتی باشد اینستاگرام به شما انواع آگهی کوله‌پشتی نمایش می‌دهد یا اگر درخیابانی در لندن به دنبال رستوران شرقی باشد اینستاگرام ممکن است آگهی چلوکبابی‌های نزدیک به شما را نمایش دهد.

کمیسیون اروپا هفته گذشته متا را به دلیل نقض قوانین ردیابی اطلاعات کاربران به ۲۰۰ میلیون یورو جریمه محکوم کرد.

کمیسیون اروپا به متا ۶۰ روز فرصت داده است تا الگوریتم خود را با قوانین اتحادیه اروپا سازگار کند درغیراین صورت با جریمه‌های سنگین‌تری روبرو خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.