ببینید | برنامهریزی برای استفاده از رباتهای هوشمند در ارائه خدمات پستی
مدیرعامل شرکت ملی پست، گفت: در لایه فرایندهای اجرایی یکی از پروژه هایی که در دست داریم این است که ربات های هوشمند کار تفکیک و تجزیه مرسولات را انجام دهند و سیستم مکانیزه تجزیه یا سیستم های سورتینگ هوشمند تجزیه توسعه یابند.
دکتر محمد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی پست با حضور در غرفه ستاد خبری نمایشگاه تلکام و مجموعه رسانهای سیتنا در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی تلکام در گفتوگو با سیتنا پیرامون استفاده از هوش مصنوعی در خدمات پستی، گفت: هوش مصنوعی و هوشمندسازی لایه های مختلفی دارد، ما در سال های اخیر مسیر هوشمندسازی را در نظام فرایندی برای بخش هایی از فرایندهای اجرایی شرکت آغاز کردیم و روز به روز در حال ارتقای نسل هستیم و مسیر جدیدی را برای بلوغ و توسعه نسل پیدا می کنیم.
وی، ادامه داد: موضوعی که مدنظر است و طعم شیرین آن را مردم می چشند و همچنین می تواند توسعه دهنده لایه های سرویس، کیفیت و فرایندای اجرایی ما باشد، خدماتی است که سمت مشتری اتفاق می افتد و ارتباط ما با مشتری است.
برنامه شرکت پست برای خدمت رسانی بر بستر سکوهای بومی
مدیرعامل شرکت ملی پست، اظهار کرد: یکی از لایه هایی که به طور جدی پیش رو داریم این است که بتوانیم روی بستر سکوهای داخلی چه سوپراپلیکیشن ها و چه شبکه های اجتماعی، خدمت رسانی کنیم؛ هم به عنوان دستیار پستی برای مردم، هم به عنوان سکو برای دسترسی به خدمات الکترونیکی و هم به عنوان سطح دسترسی با شعار اینکه هر کسب و کار یک باجه پستی باشد، که دو مزیت کلیدی دارد؛ ما توسعه دسترسی را برای مردم آسان می کنیم و به دنبال توسعه سکویی نیستیم و به سکوهای داخلی ظرفیت می دهیم.
معاون وزیر ارتباطات، افزود: شرکت ملی پست، بین سازمانی است و خدمات آن گسترده است و قابلیت ترکیب خدمات هیبریدی را ایجاد می کند.
وی، خاطرنشان کرد: باید بپذیریم در ساختارهای لجستیکی با چند جریان مواجه هستیم، جریان فیزیکی و حمل و نقل کالا که مستلزم شبکه ارتباطات فیزیکی چند لایه است، جریان مالی و جریان داده و اطلاعات که در آن باید سوار شود و همچنین برای لایه مشتری بتواند خدمات تعریف کند.
احمدی، افزود: به نظر می رسد این نوع نگاه از ایام دهه فجر آغاز می شود و زمینه اینکه مصرف کننده نهایی در مدل های مختف در این حوزه به صورت روزآمد سرویس های جدیدی را دریافت کند، تعریف میشود.
استفاده از ربات های هوشمند برای تفکیک و تجزیه مرسولات پستی
مدیرعامل شرکت ملی پست، گفت: در لایه فرایندهای اجرایی نیز یکی از پروژه هایی که در دست داریم این است که ربات های هوشمند کار تفکیک و تجزیه محصولات را انجام دهند و سیستم مکانیزه تجزیه یا سیستم های سورتینگ هوشمند تجزیه توسعه می یابند، چراکه از تلفیق اطلاعات حاصل از رویدادهای مرسوله با استفاده از این مکانیزه تحلیل های هوشمندانه قابل پیاده سازی است.
رونمایی از مکانیزم هوشمند خوانش آدرس در ایام دهه فجر
وی، افزود: این تحلیل های هوشمندانه به ارتقای کیفیت و توسعه بهره وری کمک می کند، ولی روی لبه هوش مصنوعی استفاده از مکانیزم خوانش آدرس و تحلیل های نواحی و گشت های توزیع در ایام دهه فجر رونمایی می شود و از لایه تجزیه در شهرستان به لایه نشانی توسط ربات های هوشمند می رسیم؛ بدین صورت در حوزه فرایندهای داخلی، فرصت های استفاده از هوش مصنوعی زیاد می شود که تحول سازمانی محسوب می شود.
اجرای پروژه GNAF در عموم شهرهای کشور
احمدی، گفت: پایگاه نشانی کدپستی یا GNAF بسیار حائز اهمیت است که به عنوان یکی از پایگاه های مهم حکمرانی داده در کشور است و متولی آن شرکت ملی پست است و در لایه توسعه میدانی اقدامات خوبی اتفاق افتاده و تقریبا همه شهرهای کشور GNAF شده و نقاط روستایی را وارد شدیم و در سرشماری 1405 که ثبت مبنا است، درصد قابل توجهی را اگر تامین نقشه کنیم، روستاها را مبتنی بر مکانیزم، ژئوکد می کنیم.
وی، افزود: زیرساخت های پایه ای توسعه هوش مصنوعی در کاربردی سازی خدمات به پایگاه کدپستی باید در نظر گرفته شود و با شرکت های دانش بنیان هم وارد مذاکره شده ایم و به سمت تولید محصول می رویم.
احمدی، خاطرنشان کرد: در اتفاقاتی که در ناترازی انرژی مطرح می شود، شبکه ارتباطات فیزیکی پست مدل بهینه ای است و پایگاه نشانی کدپستی کارامدی سامانه ها و فعالیت سازمان های مختلف را بهینه می کند.
خبرنگار: زهرا طاهری
تصویربردار و تدوینگر: شورش مباشری
«همراه اول» ، «شرکت مخابرات ایران» و «مبین نت» حامیان ستاد خبری نمایشگاه تلکام
افزودن دیدگاه جدید