کدخبر :309517 پرینت
02 آبان 1403 - 19:47

پیشنهاد رئیس انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی ایران به متولیان جدید سازمان ملی هوش مصنوعی

رییس هیات مدیره انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران، پیشنهاد داد: اینک که سکان داری و هدایت بزرگترین فناوری تاریخ بشری در کشورمان به معاون اول رییس جمهور و معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور سپرده شده است، با حمایت مقتدرانه از این حوزه، زمینه ‌ساز بهره‌مندی پایدار از این فناوری و در نهایت اقتدار ملی فراهم گردد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، به دنبال آنکه رئیس‌جمهور در حکمی ریاست سازمان ملی هوش مصنوعی و شورای راهبردی آن را به دکتر محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور تفویض کرد و همچنین معاون علمی رئیس‌جمهور به‌عنوان دبیر سازمان ملی هوش مصنوعی و جانشین رئیس منصوب شد، دکتر داوود ادیب، رییس هیات مدیره انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران در پیامی خطاب به معاون اول رئیس جمهور و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، نوشت: 

جناب آقای دکتر عارف
جناب آقای دکتر افشین

خبر مسرت انگیز سکان داری و هدایت بی بدیل ترین فناوری تاریخ بشری در کشورمان موجب خوشحالی فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و از جمله فعالان حوزه هوش مصنوعی کشور گردید. ضمن‌ تبریک‌ این مسوولیت خطیر، آرزوی موفقیت آن عزیزان را از خداوند متعال خواهانیم.

اعتقاد داریم که برنامه هفتم توسعه به‌عنوان ریل‌‌گذار توسعه و پیشرفت کشور در پنج سال آینده‌ می تواند با تلاش هایی که در حوزه هوش مصنوعی خواهیم داشت، نقش مهمی را در توسعه پایدار فناوری‌های نوین متجلی سازد.

فعالان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور به درستی می دانند که از فناوری‌هایی که طی سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه، نقشی کلیدی و راهبردی در پیشرفت کشور خواهد داشت، فناوری هوش‌ مصنوعی و موضوعات مرتبط با اقتصاد دیجیتال می باشد و در همین راستا می بینیم که سرمایه گذاری های قابل توجهی نیز توسط شرکت های فناور عضو این انجمن به عنوان انجمن تخصصی این حوزه در حال انجام می باشد.

انجمن‌ شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران بر این باور است، همان طوری که برخی از شرکت های بزرگ بین المللی در سال های اخیر از هوش مصنوعی به‌ عنوان یک فناوری داده ‌مبنا، ابزار های مهمی را تولید نموده اند که می تواند در خدمت بشری باشد. شرکت های فناور کشورمان نیز می‌توانند عرصه ‌ای بزرگ، برای بروز و ظهور و کنشگری فعالانه در این حوزه داشته و کشورمان را به یکی از قدرت‌های فناور بزرگ نوظهور در ارتباط با این فناوری تبدیل نمایند.

در این راستا پیشنهاد می گردد اینک که سکان داری و هدایت بزرگترین فناوری تاریخ بشری در کشورمان به معاون اول رییس جمهور و معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور سپرده شده است، با حمایت مقتدرانه از این حوزه، زمینه ‌ساز بهره‌مندی پایدار از این فناوری و در نهایت اقتدار ملی فراهم گردد.

بدیهی است که رسیدن به این هدف، می‌تواند با مشارکت ذی‌نفعان مختلف و از جمله انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران به عنوان انجمنی که در چند سال گذشته کارنامه قابل قبولی را از خود به جای گذاشته است، میسر و نتیجه بخش باشد.

انجمن شرکت های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران، آمادگی خود را جهت در اختیار قراردادن ظرفیت انجمن و هر گونه همکاری در خصوص برنامه های سازمان هوش مصنوعی رسما اعلام می‌نماید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.