کدخبر :309262 پرینت
28 مهر 1403 - 12:50

تدوین نخستین سند توسعه اقتصاد دیجیتال استان توسط مخابرات کردستان

مدیرکل بررسی‌ های اقتصادی و توسعه کسب‌ و کار شرکت مخابرات ایران گفت: مخابرات منطقه کردستان با کار تیمی و تشکیل کارگروه متخصص، نخستین سند توسعه اقتصاد دیجیتال استان را تدوین و ارائه کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، یاسر باقری در نشست هم‌اندیشی وهم‌آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال کردستان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اولین استانی که سند توسعه اقتصاد دیجیتال را تدوین کرد کردستان است که این مهم توسعه و جهش اقتصاد دیجیتال را به دنبال دارد.

وی افزود: باید شبکه ارتباطی را تا آخرین نقطه جلو ببریم و خود را با دنیای دیجیتال پیش ببریم چرا که امروزه مردم در تلاش هستند با کسب و کارهای کوچک بر بسترهای آنلاین و همسو با اقتصاد دیجیتال نیازهای خود را رفع کنند.

وی با بیان اینکه بهره گیری از تحول دیجیتال در کسب و کار، اقتباس قطب نما و رویکرد چابک نقش تاثیر گذاری در فعالیت دارد گفت: تمام بخش ها و واحدها باید کنار هم رشد کنند و جایگاه خود را در عرصه دیجیتال بیابند.

باقری خاطر نشان کرد: در اقتصاد دیجیتال جهش تولید نیز باید لحاظ شود چرا که بدون دستیارهای هوشمند و ابزارهایی که از امکانات نوظهور نشأت می‌گیرد امکان کسب و کار وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اپراتورهای مخابراتی در عصر امروز به فناوری های نوظهور توجه دارند و بر اساس تکنولوژیهای نوین در حوزه های مختلف برنامه ریزی می کنند.

مدیرکل بررسی های اقتصادی و توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران گفت: توجه به اقتصاد دیجیتال یکی از  تحولاتی است که در مخابرات مورد توجه قرار گرفته است که راه اندازی سرویس هوبان، اینترنت اشیا، فعالیت در حوزه سلامت، حمل و نقل و کشاورزی از این جمله است.

وی بیان کرد: مشارکت کارکنان و پیروی از اهداف راهبردی یکی از الزامات توسعه اقتصاد دیجیتال در شرکت‌ها، سازمان و دستگاه‌ها است که مخابرات با ایجاد فرصت در مناطق مخابراتی شرایط تدوین نقشه راه را برای آن ها فراهم کرده است.

باقری نگاه دوسو توانی مخابرات به اقتصاد دیجیتال و آینده نگری شرکت در راستای حفظ و ارتقای جایگاه این دستگاه خدمات رسان همگام با رشد تکنولوژی، فن آوری و نوآوری های نو ظهور را ، توجه به دو پروژه بزرگ نجما و دیجیتما عنوان کرد.

مخابرات؛ پیشران اقتصاد دیجیتال و توسعه خدمات دیجیتال

آزاد حکمت در این نشست گفت: سند توسعه اقتصاد دیجیتال در کردستان تدوین شده که باید با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت شود و پیش برود.

وی اظهارداشت: قواعد کسب و کار ها تغییر یافته و در بسیاری موارد مردم به صورت مجازی فعالیت دارند.

حکمت با بیان اینکه با بهره گیری از هوش مصنوعی در محصولات و خدمات مخابراتی می توان کمک شایانی به مردم داشته باشیم خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه های تدوین شده در این راستا گام برخواهیم داشت.

وی اعلام کرد: سندتوسعه اقتصاد دیجیتال در کردستان پس از تشکیل کارگروه متخصص تدوین شده که باید با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تقویت و کامل شود.

مدیرمخابرات منطقه کردستان ابراز امیدواری کرد که با کمک فناوریها و اقتصاد دیجیتال زمینه توسعه همه جانبه استان فراهم شود.

در دنیای امروز اقتصاد تحت تاثیر دنیای دیجیتال قرار دارد

کیومرث حبیبی در نشست هم اندیشی و هم آفرینی نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال کردستان، اظهار کرد: در دهه ۷۰ که زمینه ورود کامپیوتر به دانشگاه‌ها و مدارس راه یافت افراد زیادی به سمت رشته‌های علوم کامپیوتر گرایش یافتند و در این راستا افراد زیادی موفق شدند.

وی اظهارداشت: دنیای دیجیتال به دلیل شفافیت و سرعت عمل و خروجی مؤثرتر دشمنانی با خود دارد اما باید با برنامه‌ریزی از این امکان بهره درست و مؤثر را در تحقق اهداف برد.

حبیبی اضافه کرد: امروز دنیای ارتباطات و دیجیتال در حال پیشرفت است و همه مردم را همراه خود کرده است.

وی تصریح کرد: تمام کسانیکه شاهد انقلاب کشاورزی، صنعتی و … بودند و مقاومت می‌کردند، شکست خوردند و اکنون کسانیکه در برابر انقلاب دیجیتال می‌ایستد محکوم به شکست هستند و در این حوزه امکان مقاومت وجود ندارد.

وی با اشاره به اهمیت حضور شرکت‌های دانش بنیان در چنین نشست‌هایی یادآور شد: شرکت‌های دانش بنیان باید در سمینارهای این چنینی حضور پرشورتری داشته باشند تا بهره لازم را ببرند.

ITو ICT دو محور اصلی اقتصاد دیجیتال است

حامد قادرزاده نیز در این نشست با بیان اینکه دورترین نقطه هر کشور باید زودترین و سریع‌ترین امکان انتقال داده را به مرکز داشته باشد، افزود: اساس اقتصاد مبتنی بر دو اصل بی بدیل نیاز نامحدود بشر و محدودیت‌های موجود است و اگر این دو مورد به هم نرسند نمی‌توان انتظار تقابل و تضاد

وی اضافه کرد: امروز ایده‌ای که تولید می‌شود اگر تولد آن ثبت نشود و در جای مرتبط بهره‌گیری نشود نابود شدنی است.

قادرزاده بیان کرد: اگر بخواهیم اقتصاد پایدار داشته باشیم باید ابزار را به تفکر تبدیل و به جامعه منتقل کنیم تا مولودهای جدید را تولید کنیم.

وی اذعان کرد: شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور باید تلاش کنند تا زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال استان را فراهم کنند.

وی گفت: اقتصاد دیجیتال مبتنی بر ITوICT باید در جامعه نهادینه شود و در در نقاط محتلف مراکزی ایجاد کنیم تا به جوانان و نوجوانان کمک کنند از ابزار دیجیتال به درستی استفاده کنند.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: روستاها نیازمند راهبران اقتصادی هستند که بتواند با مدیریت درست زمینه تقویت اقتصاد دیجیتال را فراهم کند.

وی اضافه کرد: اقتصاد دیجیتال کمک می‌کند اطلاعات به دانش تبدیل و مدیریت شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.