کدخبر :309123 پرینت
25 مهر 1403 - 11:04

چه تعداد اینماد در سال 1403 صادر شده است؟

طبق اعلام رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ بیش از ۴۸ هزار اینماد برای کسب و کارهای اینترنتی صادر شده است.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، اینماد یک نماد اعتماد الکترونیکی است که توسط سازمان تجارت الکترونیکی برای وبسایت‌های فروشگاهی صادر می‌شود و این فروشگاه ها برای فعال کردن قابلیت درگاه پرداخت آنلاین خود حتما باید این نماد را داشته باشند.

ویژگی‌ها و اهمیت اینماد

1.ایجاد اعتماد: یکی از مشکلاتی که بسیاری از آنلاین شاپ‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی دارند عدم اعتماد مشتری به آن‌ها است، با دریافت این نماد به کاربران سایت یا همان مشتریان اطمینان داده می‌شود که شما یک فروشگاه آنلاین معتبر هستید.

افزایش فروش: واضح است که زمانی که فروشگاه اینترنتی شما معتبر باشد تعداد سفارش و فروش شما بیشتر خواهد بود، آمار نشان می‌دهد که میزان فروش فروشگاه‌های اینترنتی که اینماد دارند به صورت قابل توجهی بیشتر از فروشگاه‌های اینترنتی است که فاقد این نماد هستند.

مدیریت مشتری: با دریافت این نماد رسمی و قانونی، ارزیابی‌های لازم در جهت ارتقا کیفیت خدمات و محصولات صورت می‌گیرد.

مراحل دریافت اینماد

  1. ثبت نام: در اولین مرحله افراد باید به پایگاه اینترنتی سازمان تجارت الکترونیکی مراجعه کنند.
  2. ارائه مدارک: در گام بعدی باید مدارک مورد نیاز برای دریافت اینماد را ارائه کنند، این مدارک شامل مدارک هویتی شخصی مثل کپی کارت ملی یا کپی شناسنامه، در صورت داشتن واحد تجاری ارائه مدارک مربوط به آن مثل شماره ثبت، گواهی امضا الکترونیکی، آدرس سایت یا شبکه‌های اجتماعی (در صورت وجود) و ... است.
  3. ارزیابی و بررسی: مرحله سوم مربوط به ارزیابی اطلاعات و مدارک ارائه شده فروشگاه اینترنتی مربوطه است.
  4. صدور اینماد: بعد از بررسی و تایید اطلاعات و مدارک، اینماد برای فروشگاه اینترنتی صادر می‌شود، در حال حاضر این نماد قابل استفاده برای سایت است؛ به صورت کلی دریافت اینماد به سه تا 10 روز کاری زمان نیاز دارد، این متغیر بودن زمان به دلیل متفاوت بودن شرایط و مدارک هر فروشگاه اینترنتی است.

اهمیت این نماد اعتماد الکترونیکی نیز بر مسوولان پوشیده نیست و چندی پیش سرگرد جواد مختار رضایی، معاون فرهنگی، اجتماعی پلیس فتا فراجا، نیز در این خصوص اظهار کرده بود: یکی از جرائم سایبری پر تکرار مربوط به بحث خرید از فروشگاه‌ها و سایت‌های تبلیغاتی و پرداخت بیعانه است؛ یکی از نشانه‌های سایت‌های معتبر نماد اعتبار الکترونیک (اینماد) است و اگر فروشگاهی نماد اعتبار الکترونیک داشته باشد از امنیت بیشتری برخوردار است.

وی، ادامه داد: برای خرید امن باید از سایت‌هایی خریداری کرد که نماد اعتماد الکترونیک داشته باشند و اصالت آن را از طریق کلیک بررسی نمایند؛ همچنین جستجوهای ساده در مورد سایت یا فروشگاه، انتقال درگاه بانکی به دامنه شاپرک و پرداخت در محل در صورت عدم اعتماد به سایت، دیگر موارد لازم برای خرید امن است.

معاون فرهنگی، اجتماعی پلیس فتا فراجا، خاطرنشان، کرد: امروزه پرداخت امن در سایت‌ های ثبت آگهی ایجاد شده و افراد به هیچ عنوان نباید به هر فروشگاه اینترنتی اعتماد کنند و تا زمانی که کالا را دریافت نکرده و اطمینان حاصل نکرده‌اند نباید مبلغی به عنوان بیعانه پرداخت کنند.

در همین راستا، کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، به تازگی اعلام کرده است: در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ بیش از ۴۸ هزار اینماد برای کسب و کارهای اینترنتی صادر شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.