کدخبر :308349 پرینت
09 مهر 1403 - 20:24

پزشکیان نخستین گام اجرایی در رفع فیلترینگ را برمی دارد؟

اولین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم در حالی فردا (سه شنبه) دهم مهرماه به ریاست رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد که با توجه به وعده‌های پزشکیان مبنی بر رفع فیلترینگ [برخی شبکه های اجتماعی] انتظارات از او بالاست.

متن خبر

به گزارش سیتنا، این جلسه که نخستین نشست رسمی این شورا در دوره دولت جدید محسوب می‌شود، در حالی برگزار می‌گردد که کمتر از سه ماه از آغاز به کار دولت پزشکیان می‌گذرد.

مسأله فیلترینگ از موضوعات مهمی است که از همان ابتدای کار دولت چهاردهم مورد توجه رئیس‌جمهور و مقامات مرتبط قرار گرفته است. در نخستین روزهای آغاز به کار ستار هاشمی، وزیر ارتباطات، او در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره فیلترینگ اظهار داشت که سیاست‌گذاری در این حوزه در وزارت ارتباطات انجام نمی‌شود، اما وزارتخانه به خواسته‌های مردم آگاه است. 

هاشمی همچنین تأکید کرد که وضعیت فعلی که کاربران به استفاده از فیلترشکن‌ها روی آورده اند، مطلوب نیست و باید بازطراحی شود.

وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرد که محوریت تصمیم‌گیری در موضوع فیلترینگ بر عهده شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است و جلسات مرتبط در این زمینه همچنان ادامه دارد. به نظر می‌رسد که این موضوع یکی از محورهای اصلی جلسه فردا باشد.

دکتر مسعود پزشکیان در نشست خبری پیرامون برنامه‌ریزی برای تحقق وعده اصلاح نظام فیلترینگ در کشور گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست حضور دارند و در حال تدوین برنامه برای موضوع فیلترینگ و تعیین چارچوب‌ها هستیم تا جمع بندی این موضوع در شورای امنیت و شورای عالی فضای مجازی هم طرح شود.

وی در عین حال تاکید کرد: برای رفع فیلترینگ فضای مجازی تلاش می‌کنیم، اما زمان مشخصی را نمی‌توان با توجه به شرایط فعلی، اعلام کرد‌.

با توجه به اظهارات مقامات دولت چهاردهم، انتظار می‌رود که موضوع فیلترینگ در جلسه فردای شورای عالی فضای مجازی مورد بحث قرار گیرد. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا تصمیمات نهایی در این زمینه اتخاذ خواهد شد یا نه، و آیا اخبار جدیدی از این جلسه منتشر خواهد شد.

در حال حاضر پلتفرم‌های اجتماعی پربازدید خارجی از جمله ایکس، فیس‌بوک، اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و واتساپ در ایران فیلتر هستند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.