کدخبر :307945 پرینت
02 مهر 1403 - 09:38

پرتاب پنج تا هفت ماهواره به فضا تا پایان ۱۴۰۳

رییس سازمان فضایی ایران گفت: پیش بینی‌ ها بر این است که تا پایان سال ۱۴۰۳ بین پنج تا هفت پرتاب ماهواره داشته باشیم، البته به لحاظ تعداد پرتاب ممکن است بعضاً یکی دو مورد جا به جا شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، حسن سالاریه در گفت‌وگو با مهر، با اعلام اینکه پیش بینی‌ها بر این است که تا پایان ۱۴۰۳ بین ۵ تا ۷ پرتاب داشته باشیم، اظهار کرد: البته به لحاظ تعداد پرتاب ممکن است بعضاً یکی دو مورد جا به جا شود.

رئیس سازمان فضایی ایران افزود: ما پرتاب‌های متعددی را مانند سال ۱۴۰۲ در ۱۴۰۳ داریم که این پرتاب‌ها توسط نیروی هوافضای سپاه، وزارت دفاع و سازمان صنایع هوافضا انجام می‌شود و هم از آن سو پرتاب‌های بین المللی خارجی خواهیم داشت.

سالاریه بیان کرد: امسال دو پرتاب خارجی داریم و ماهواره طلوع ۳ و ظفر ۲ با پرتابگر خارجی در آذر و دی ماه ۱۴۰۳ پرتاب خواهند شد.

وی ضمن بیان این مطلب که قائم ۱۰۰، سیمرغ و سیمرغ بهینه پرتاب‌هایی است که برای امسال پیش بینی کرده ایم، گفت: پرتاب قائم ۱۰۰ نمونه دیگری داریم که امسال پرتاب می‌شود.

سالاریه از پرتاب ماهواره بومی کوثر در آبان ماه ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این ماهواره توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

رئیس سازمان فضایی ایران افزود: در حال برنامه ریزی برای پرتاب‌های زیرمداری در سال ۱۴۰۳ هستیم که با همکاری هوافضای سپاه انجام شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.