کدخبر :307877 پرینت
31 شهریور 1403 - 16:04

فاجعه امنیتی؛ نشت اطلاعات میلیون‌ها کاربر از طریق چت‌بات‌های تلگرام

در یک حادثه جنجالی، داده‌های شخصی بیش از 30 میلیون‌ مشتری شرکت بیمه سلامت هند که از طریق چت‌بات‌های تلگرام در اختیار هکرها قرار گرفته، اکنون در دسترس عموم قرار گرفته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا از رویترز، داده‌های بیش از ۳۱ میلیون مشتری بزرگ‌ترین شرکت بیمه سلامت هند یعنی Star Health، توسط هکرها از طریق چت‌بات‌های تلگرام به بیرون درز کرده است.

این داده‌ها شامل گزارش‌های پزشکی، شماره‌تلفن، آدرس و اطلاعات مالی کاربران این شرکت بیمه می‌شود.

این نشت اطلاعات تنها چند هفته پس از اتهام به بنیانگذار تلگرام مبنی بر تسهیل جرایم از طریق این پلتفرم رخ داده است.

بر اساس گزارش رویترز، یک هکر که احتمالاً پشت این چت‌بات‌های قرار دارد، به یک محقق امنیتی اعلام کرده است که اطلاعات شخصی میلیون‌ها نفر برای فروش گذاشته شده و نمونه‌هایی از این داده‌ها را می‌توان از طریق درخواست از چت‌بات‌ها مشاهده کرد.

شرکت Star Health در بیانیه‌ای اعلام کرد که درباره این دسترسی غیرمجاز به داده‌ها به مقامات محلی گزارش داده است.

این شرکت همچنین تأکید کرد که بررسی‌های اولیه نشان داده‌اند که «هیچ نقض گسترده‌ای» در سیستم‌ها رخ نداده و «اطلاعات حساس مشتریان همچنان ایمن هستند.»

خبرگزاری رویترز با استفاده از چت‌بات‌های تلگرام توانست اسناد مختلفی از جمله اطلاعات بیمه‌ای، نام‌ها، شماره‌های تماس، آدرس‌ها، جزئیات مالیاتی و نتایج آزمایش‌های پزشکی را دانلود کند.

تلگرام با توانایی ایجاد چت‌بات‌های به تعداد زیاد، به یکی از بزرگترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان جهان تبدیل شده و اکنون بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

در طی آزمایش‌هایی که توسط رویترز انجام شد، بیش از ۱۵۰۰ فایل شامل اطلاعات خصوصی کاربران که برخی از آنها مربوط به جولای ۲۰۲۴ است، دانلود شدند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.