کدخبر :307138 پرینت
17 شهریور 1403 - 10:30

آشنایی با صدرالدین حجازی

صدرالدین حجازی، بازیگر، نویسنده و شاعر ایرانی است که در بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی ایرانی ایفای نقش کرده و آثار هنری متعددی را در کارنامه خود دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، صدرالدین حجازی یک بازیگر، نویسنده و شاعر ایرانی است که بیشتر به خاطر فعالیت‌هایش در حوزه سینما، تلویزیون و تئاتر شناخته می‌شود.

او در بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی ایرانی ایفای نقش کرده و آثار هنری متعددی را در کارنامه خود دارد. حجازی با صدای منحصر به فرد خود، به ویژه در زمینه گویندگی نیز شهرت داشت. در عرصه تئاتر نیز حضور فعالی داشت و توانست تأثیر بسزایی بر روی صحنه تئاتر ایران بگذارد. همچنین در نوشتن شعر نیز دستی داشت و برخی از آثار ادبی او نیز منتشر شده است.

این بازیگر قدیمی از چند روز گذشته با وخیم شدن حالش از طریق اورژانس به بیمارستان امام خمینی (ره) برده شد و در حال حاضر در آی‌سی‌یو بستری است.

از میان فیلم‌های سینمایی صدرالدین حجازی به نقش‌آفرینی او در «ناخدا خورشید»، «روز شیطان»، «مزاحم»، «سنتوری»، «تردید» و «خرس» می‌توان اشاره کرد.

«کوچک جنگلی»، «روزی روزگاری»، «تنهاترین سردار»، «تفنگ سرپر»، «زیرزمین»، «ساعت شنی»، «مرد دو هزار چهره»، «چار دیواری»، «مختارنامه»، «نابرده رنج»، «کیمیا» و «بانوی سردار» نیز از جمله سریال‌های آشنا و پرخاطره این بازیگر هستند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.