کدخبر :306967 پرینت
13 شهریور 1403 - 11:40

حضور کاروان ایران در بازی‌ های پارالمپیک 2024

بازی‌های پارالمپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴، یک رویداد چند ورزشی برای ورزشکاران توان یاب است که توسط کمیته بین‌المللی پارالمپیک در پاریس در حال برگزاری است و کاروان ایران با 65 ورزشکار در این بازی ها حضور دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، پیشرفت علم و تکنولوژی، در کنار رشد کمی معلولیت‌های ناشی از عوامل بهداشتی، حوادث طبیعی و جنگ موجب شد به ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی به طور جدی توجه شود.

وقوع جنگ‌های جهانی اول و دوم و خیل عظیم معلولیت‌های ناشی از جنگ موجب شد امکانات گوناگونی در این زمینه در آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی دایر شود. در این زمان مجامع و مراکز علمی و تحقیقاتی فعالیت خود را به طور جدی در بخش‌های فیزیوتراپی، طب ورزشی و سایر علوم مرتبط برای کاهش عوارض ناشی از معلولیت آغاز کردند.

تأسیس آسایشگاه‌های ویژه برای آسیب دیدگان ضایعات نخاعی توسط یکی از جراحان معروف انگلیسی به نام دکتر «وانس جونز» را می‌توان جدی‌ترین اقدام برای بازتوانی معلولین دانست. این مرکز توانست با بهره‌گیری از امکانات و تمرینات پزشکی - ورزشی تجربه‌ای سودمند در زمینه ورزش معلولین  به سایر کشورها معرفی نماید. نتایج حیرت‌آور درمان از راه ورزش، موجی عظیم در اهمیت و ضرورت پرداختن به این پدیده‌ مهم را در سراسر دنیا ایجاد و لزوم تأسیس تشکیلات مستقل و قدرتمند ورزشی معلولین را بیش از پیش نمایان ساخت.

در حال حاضر کمیته ملی پارالمپیک با حمایت از ۱۹ ورزش تابستانی پارالمپیک از ۲۳ رشته ورزشی در IPC و سه رشته ورزشی زمستانی از شش رشته ورزشی در IPC از فدراسیون‌های ملی که ورزشکاران مرد و زن در جامعه هدف این کمیته را جذب می‌نمایند‌، حمایت می‌کند.

پارالمپیک 2024

پانزده رشته ورزشی تابستانی (انفرادی) پارالمپیک: دو و میدانی، شنا، وزنه‌برداری، تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، بوچیا، تنیس، سوارکاری، بدمینتون، تکواندو، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو، کانو، تکواندو

چهار رشته ورزشی تابستانی (تیمی) پارالمپیک: والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، گلبال، فوتبال نابینایان

سه رشته ورزشی زمستانی (انفرادی) پارالمپیک: اسکی آلپاین، اسکی راهپیمایی، اسنوبرد

بازی‌های پارالمپیک تابستانی پاریس ۲۰۲۴، یک رویداد چند ورزشی برای ورزشکاران توان یاب است که توسط کمیته بین‌المللی پارالمپیک، در پاریس، در حال برگزاری است.

در بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس، ورزشکاران ایرانی در ده رشته والیبال نشسته مردان، پاراتکواندو، پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراتیراندازی با کمان، پاراکانو، گلبال، پاراشنا، پاراجودو و پاراوزنه برداری در حال رقابت هستند.

کاروان ایران با 65 ورزشکار عازم پاریس شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.