کد مطلب: 

296260

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین المللی کیتکس ۲۰۲۴ برگزار شد + تصاویر

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین المللی ارتباطات، فناوری اطلاعات و برق پایدار (کیتکس 2024) با حضور کانون هماهنگی فاوا، کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران، شرکت مخابرات ایران، سندیکای صنعت مخابرات ایران‌، اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، انجمن افتا، انجمن آشنا، انجمن شرکت های تولیدی دانش بنیان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، انجمن شرکت‌های فناور هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال ایران، کانون‌ملی کارافرینان برتر رسمی و‌ شرکت ایپک بوم به عنوان مجری این نمایشگاه برگزار شد.
نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین المللی کیتکس ۲۰۲۴ برگزار شد + تصاویر

به گزارش سیتنا، در این جلسه فرامرز رستگار رییس شورای سیاستگذاری این دوره از نمایشگاه، با اشاره به برگزاری نمایشگاه کیتکس 2024 با راهبری کانون هماهنگی فاوا، شرکت مخابرات ایران، کمیسیون فاوا اتاق بازرگانی ایران، سندیکای صنعت مخابرات ایران، کانون‌ملی کارافرینان برتر رسمی و تشکل های همسو، مطرح کرد: لازم است این نمایشگاه را به فرصتی برای تبدیل مشکلات سر راه توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال، به مسائل مشخص دسته بندی و به موازات آن راه حل های حل مسئله را ارائه نمائیم.

دبیر و نایب رییس سندیکای صنعت مخابرات ایران، گفت: باید با این نمایشگاه و رخدادهای های جانبی آن ضمن نشان دادن توانمندی‌ها و قابلیت های بخش، حساسیت های لازم را در ارکان مختلف و مرتبط دولت چهاردهم ایجاد نمائیم. دولت جدید باید متوجه شود که موفقیت او در گرو استفاده جدی از ظرفیت های بخش خصوصی است.

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین المللی کیتکس ۲۰۲۴ برگزار شد + تصاویر

رستگار ادامه داد: یکی از مشکلاتی که سر راه توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال قرار دارد، ناترازی برق است. کمبود برق به بخش های مختلف اکوسیستم فاوا آسیب وارد خواهد کرد، مانند تولید، توسعه شبکه ها و بهره برداری از ظرفیت ها، پس باید قبل از اینکه ناترازی برق از مشکل به بحران تبدیل شود، به صورت جدی چاره اندیشی کنیم. برنامه هفتم توسعه که سال اول خود را پس از دو سال تاخیر آغاز کرده است، باید با  جدیت دنبال شود و خلاصه اینکه منتظر رهنمودهای دولت نمانیم و ظرفیت های بخش خصوصی را با صراحت و شفافیت برای توسعه نشان دهیم و برای رساندن سهم مناسب اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

داوود ادیب رییس کانون هماهنگی فاوا نیز با اشاره به این موضوع که برخی از دستگاه ها و‌تشکل های همسو نتوانستند در جلسه اول حضور داشته باشند، اظهار امیدواری نمود که در جلسه بعدی حتما از مجموعه ها و تشکل های مد نظر دعوت به عمل خواهیم آورد و امیدواریم که رویداد مشترکی را با حضور همه دست اندرکاران این زیست بوم برگزار نماییم.

ادیب با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری پرشور این نمایشگاه و‌ با طرح این موضوع که فناوری اطلاعات و ارتباطات زیربنای توسعه همه فعالیت ها و از جمله فعالیت‌های اقتصاد دریا محور است گفت: حضور حداکثری شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و‌ارتباطات و صنعت برق، توجه به تبادل فناوری، برگزاری پنل ها و‌ کارگاه های تخصصی، میزهای گفتگو بین بخش خصوصی و دولتی، پاویون دانش‌بنیان‌ها، تعریف رویدادهای جانبی با هدف شناخت و رفع معضلات شرکت‌ها و استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی برای بهره‌مندی ذی‌نفعان از جمله برنامه‌ها و اهداف برگزاری نمایشگاه کیتکس ۲۰۲۴ خواهد بود.

ادیب ضمن تاکید بر این نکته که اقتصاد دریا محور یکی از موضوعات روز همه کشور های در حال توسعه و حتی دولتمردان کشور ما است که می بایست به جد به آن پرداخته شود، ادامه داد: این موضوع در برنامه ها و ماموریت های وزارت ارتباطات نیز قرار گرفته و‌ اخیرا طی نامه ای به شماره ۲۵۹۷۶/ ۱۱ مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۳ پیرامون «برنامه جامع تحقق سیاست های کلی توسعه دریا محور» و سیاست های کلی مشتمل بر توسعه فعالیت های اقتصادی دریا محور و ایجاد قطب های توسعه دریایی پیشران در سواحل، جزایر و پس کرانه ها به گونه ای که نرخ رشد اقتصادی در حوزه فعالیت های دریا محور و‌یا به عبارتی اقتصاد دریا محور طی ۱۰ سال حداقل ۲ برابر نرخ رشد اقتصادی کشور گردد، از طرف دفتر وزیر به دو‌ دستگاه ذیربط وزارت خانه ابلاغ گردیده و‌ این دو‌ دستگاه ملزم به ارایه برنامه های مرتبط با این وزارت خانه شده اند.

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین المللی کیتکس ۲۰۲۴ برگزار شد + تصاویر

وی ادامه داد: به این صورت که معاونت فناوری و‌ نوآوری به عنوان دستگاه متولی با همکاری دستگاه های همکار شامل سازمان فناوری اطلاعات ایران ، شرکت ارتباطات زیر ساخت ، سازمان تنظیم مقررات و‌ ارتباطات رادیویی اقدامات اجرایی مرتبط با افزایش ضریب نفوذ فناوری های پیشرفته و دانش بنیان با تاکید بر ارتقا و‌بهره وری را می بایست در برنامه خود قرار دهند، همچنین سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان دستگاه متولی با همکاری دبیر خانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات به عنوان دستگاه همکار مکلف شده است نسبت به استقرار دولت الکترونیک و‌ هوشمند‌سازی بنادر بازرگانی در رقابت با بنادر رقیب منطقه ، برنامه های خود را ارایه نمایند‌.

ادیب در بخش دیگری از سخنان خود به اولین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریا محور ایران که در تاریخ ۲۵ لغایت ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسوولان، مدیران، سفرای کشورها، فعالان اقتصادی داخلی و خارجی، سرمایه گذاران، کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان حوزه‌های مرتبط با دریا در جزیره قشم برگزار شد اشاره و‌ عنوان کرد: دومین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریا محور ایران با محوریت ارتباطات، فناوری اطلاعات و‌ برق پایدار ، در صورت حمایت متولیان مرتبط می تواند همزمان با نمایشگاه کیتکس که در تاریخ ۱۹ تا ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ در جزیره کیش برگزار خواهد ‌شد انجام گردد و از ظرفیت این نمایشگاه بتوان برای تکمیل رویداد پیشین که بسیار موثر بوده است ، استفاده راهبردی نمود.

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین المللی کیتکس ۲۰۲۴ برگزار شد + تصاویر

رییس کانون‌هماهنگی فاوا ادامه داد: این یک واقعیت است که موضوعاتی مانند انرژی و ترانزیت هوشمند یا اقتصاد دریا محور ، موتور محرکه و کانون رشد اقتصادی و افزایش تولید در آینده خواهند بود و تفاهم نامه های اقتصاد دریا محور که با ارزش ۳ میلیارد دلار، در اولین رویداد همتایابی با حضور علی‌آبادی وزیر صمت، دوستی استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی به همراه نمایندگان کشور‌های برزیل، کوبا، کره جنوبی، نروژ، بولیوی، پاکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکیه، ارمنستان، قطر و عراق در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریا به امضا رسیده است می تواند با دومین رویداد که با محوریت صنعت فناوری اطلاعات و‌ارتباطات و صنعت برق کشور می تواند باشد ، تکمیل و‌اثر بخشی مضاعفی را داشته باشد.

این عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه کیتکس ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان، تشکل ها و دانشگاه ها که به نوعی نقش حلقه های اصلی را در حل مسائل کشور ایفا می کنند، با رویکردی متفاوت در بهره گیری از این نمایشگاه و رویدادهای جنبی به عنوان بستری برای همتایابی و توسعه همکاری های تجاری و فناورانه به عنوان شیوه ای اثربخش در حل مسائل دولتمردان و فعالین حوزه اقتصاد دریا محور می تواند در تحقق برنامه های جاری دولت سیزدهم و همچنین برنامه های آتی دولت چهاردهم نقش کلیدی داشته باشد.
 
در پایان این نشست، اعضای شورای سیاستگذاری به بحث و تبادل نظر در خصوص سیاست‌ها و رویکردهای اجرایی نمایشگاه پرداختند. همچنین نمایندگان شرکت ایپک بوم نیز به عنوان مجری این نمایشگاه توضیحات کاملی را در خصوص اقدامات انجام پذیرفته ارایه داده و از نظرات شورای سیاستگذاری در اجرای بهینه نمایشگاه استقبال نمودند.

خانم سمیه قاصدی، مدیر عامل این شرکت همچنین مطرح کرد که با توجه به تاریخ برگزاری نمایشگاه و همچنین رویدادهای جنبی که در حال برنامه ریزی می باشد، پیش بینی می شود که استقبال قابل توجهی از این نمایشگاه صورت پذیرد و می بایست برنامه ریزی های لازم را در این خصوص داشته باشیم.

شایان ذکر است که این نمایشگاه به استناد بند 7 دویست و سی‌وهفتمین (237) جلسه هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به شماره 304339/ 402 مورخ 1402/12/17 مورد موافقت قرار گرفته و در تاریخ ۱۹ تا ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ در سالن‌های 1و 2 مرکز نمایشگاه‌های بین المللی کیش برگزار خواهد شد.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-06-23 18:17

افزودن دیدگاه جدید