کد مطلب: 

296154

جلیلی: سکوهای ارتباطی می‌توانند سکوی جهش مردم ایران باشند

جلیلی گفت: ایجاد پیامرسان‌های داخلی مثل بله، روبیکا، سروش، ایتا، نشان، بلد، اسنپ، تپسی کافه بازار و باد صبا کار بزرگی بود که در موضوع فضای مجازی برخورد فعالانه داشتند.
جلیلی: سکوهای ارتباطی می‌توانند سکوی جهش مردم ایران باشند

به گزارش سیتنا، جلیلی در مناظره نامزدهای ریاست جمهوری درباره دیدگاه خود در زمینه حکمرانی فضای مجازی، اظهار کرد: من درود می‌فرستم به دانشمندان و متخصصانی که در موضوع فضای مجازی منفعل برخورد نکرده و سعی کردند فضای مجازی را خوب بشناسند و بر آن سوار شده و حمکرانی کنند. ایجاد پیامرسان‌های داخلی مثل بله، روبیکا، سروش، ایتا، نشان، بلد، اسنپ، تپسی کافه بازار و باد صبا کار بزرگی بود که در موضوع فضای مجازی برخورد فعالانه داشتند. امروز در سطح جهان، فضای مجازی نقش فزاینده‌ای در حکمرانی دارد و گفته می‌شود که مرزهای جدید آنجاست که سکو، کاربر موثر و فعال داشته باشند.

جلیلی تصریح کرد: امروز خیلی از کشورها دنبال بین المللی کردن سکوهای داخلی خود هستند و قوانین سخت‌گیرانه برای سکوهای دیگر کشورها تصویب کنند. مردم ما نوع برخورد آمریکا با تیک‌تاک را مشاهده کردند. یا اخیرا اتحادیه اروپا دو قانون دوقلو تصویب کرده است که برای آمریکا و سایر کشورها محدودیت‌هایی قائل شد. این وضعیت فضای مجازی در عرضه جهانی است.

این نامزد این انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: در هوش مصنوعی نگرانی آن‌ها این است که کسانی حاکم شوند که از یک طرف اطلاعات معتبر را سرکوب کنند و از طرف دیگر داده‌های غلط را اشاعه دهند که این کار همه مناسبات را می‌تواند بر هم بزند. در این زمینه فضای مجازی یکی از ابزارهای سلطه آن‌ها می‌شود و  ده‌ها هزار سایت علمی و پژوهشی را بر  روی جوانان ما می بندد. عکس حاج قاسم را حذف می کنند.

جلیلی افزود: جوانانی که در این عرضه وارد شده‌اند، موجب شده‌اند کشور ما یک مصرف کننده نباشد بلکه حکمرانی را به داخل کشور آوردند و نشان دادند وقتی فعال باشید، مردم استقبال می کنند. «نشان» جای «ویز» را گرفت چون خدمات خوبی داد. سکوهای ارتباطی می‌توانند سکوی جهش مردم ایران باشند. ما امروز یک ظرفیت بسیار خوبی داریم و یک جهان فرصت در این زمینه داریم. اگر با استفاده از همین ظرفیت‌ها برای کسانی که محتوا تولید می‌کنند، ۱۰ درصد اینترنت مصرفی را بپردازید چه موج وسیعی از اشتغال ایجاد خواهد شد؟ برای بسیاری زنان در این بستر چقدر شغل و درآمد کسب خواهند شد؟ میلیون‌ها نفر صاحب شغل می‌شوند به شرطی که دولت سهم آن‌ها را از درآمد اینترنت پرداخت کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-06-21 22:13

افزودن دیدگاه جدید