کدخبر :295843 پرینت
24 خرداد 1403 - 08:19

رای سهامداران تسلا به پاداش ۵۶ میلیارد دلاری ایلان ماسک

ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که سهامداران تسلا به تصویب بسته پرداخت ۵۶ میلیارد دلاری برای وی و انتقال مرکز تسلا، سازنده خودروهای الکتریکی به تگزاس رای دادند.

متن خبر

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، ایلان ماسک، مالک تسلا، اسپیس ایکس و شبکه اجتماعی ایکس، در این شبکه اعلام کرد که سهامداران تسلا به تصویب بسته پرداخت ۵۶ میلیارد دلاری برای ایلان ماسک و انتقال مرکز تسلا، سازنده خودروهای الکتریکی به تگزاس رای دادند.

او نوشت که تصویب این بسته پرداختی با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است.

پس از آنکه یک قاضی در شهر دلاور حکم به لغو پرداخت چنین بسته‌ای داد، اکنون سهامداران این سازنده خودروهای الکتریکی در حال رای دادن به پیشنهادی برای تصویب بسته تشویقی ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت، در سال ۲۰۱۸ هستند که ارزش آن ۵۶ میلیارد دلار در آن زمان بود و در تاریخ شرکت‌های ایالات متحده آمریکا بی‌سابقه بود.

نتیجه این رای‌گیری روز پنج‌شنبه در یک جلسه اعلام خواهد شد.

رویترز به نقل از یک فرد آشنا با نتایج اولیه، پست ایلان ماسک را تایید کرد و گفت که ترکیبی از سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ و سرمایه‌گذاران خرد به تصویب پرداخت این پول به ماسک منجر شد.

سهامداران می‌توانند تا شروع مجمع سالانه رای خود را تغییر دهند.

سهامداران تسلا همچنین در مورد پیشنهادهای دیگری از جمله انتقال مقر اصلی تسلا از دلاور به تگزاس و همچنین انتخاب مجدد دو عضو هیئت مدیره، برادر ماسک، کیمبال ماسک و جیمز مرداک، رای دادند.

ایلان ماسک در پست خود در شبکه اجتماعی ایکس، از سهامداران تشکر کرد.

برخی از سرمایه‌گذاران رای به دستمزد ماسک را آزمونی برای اعتماد به رهبری او می‌دانستند. در حالی که او بدون شک نیروی محرکه تسلا است و بسیاری از موفقیت‌های آن را رقم زده است، اگرچه تسلا اخیر شاهد کاهش فروش و سود بوده است.

هیئت مدیره تسلا در بیانیه‌ای گفت که ثروتمندترین فرد جهان سزاوار این بسته است، زیرا او به تمام اهداف بلندپروازانه در مورد ارزش بازار، درآمد و سودآوری دست یافته است.

به گفته هیئت مدیره، این بسته پرداختی همچنین با این هدف پرداخت شده که ماسک به‌طور کامل به تسلا بپردازد.

در این بیانیه گفته شده، حتی یکی از دلایل قاضی دادگاه دلاور برای پرداخت نشدن آن بسته به ایلان ماسک آن بود که او نتوانست اطمینان یابد که ماسک بخش قابل توجهی از زمان خود را به تسلا اختصاص داده است.

ماسک تهدید کرده است که اگر نتواند رای کافی بیاورد که مستلزم تصویب پرداخت ۲۰۱۸ از سوی سهامگذاران است، محصولات هوش مصنوعی و روباتیک را خارج از تسلا خواهد ساخت.

برخی از سهامداران بزرگ از جمله صندوق سرمایه گذاری مستقل نروژ و دو صندوق بازنشستگی بزرگ کالیفرنیا گفته‌اند که به پرداخت این بسته رای منفی خواهند داد. آنها می‌گویند که مبلغی که به ماسک پرداخت می‌شود، بیش از حد است.

با این همه، تسلا از بسته پرداختی ماسک حمایت می‌کند، به ویژه از سوی سرمایه‌گذاران خرد که درصد بالایی از مالکیت آن را تشکیل می‌دهند، اما اغلب رای نمی‌دهند.

مدیران شرکت تسلا، پیام‌هایی را در شبکه اجتماعی ایکس متعلق به ماسک منتشر کرده و بر اهمیت بودن ماسک برای موفقیت شرکت تاکید کرده‌اند.

تسلا همچنین کارزاری تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی راه انداخت.

ماسک قول داده برای برخی از سهامدارانی که به بسته پرداختی رای بدهند، یک تور شخصی برگزار خواهد کرد.

نبرد دادگاه

بسته‌ای که پیش‌بینی می‌شود سهامداران پرداختش را به مدیرعامل شرکت تصویب کنند، قبلا از سوی یک قاضی در دادگاه دلاور رد شده بود و آن را به این عنوان که این مبلغ «غیر قابل محاسبه» از سوی هیات مدیره و بر اساس روابط شخصی و مالی نزدیک به مدیرعامل پرداخت شده، باطل کرد.

قاضی در حکم خود اشاره کرده بود که هیات مدیره قبل از تصویب بسته پرداختی ۲۰۱۸ به سهامداران به‌طور کامل اطلاع نداده بود.

هیئت مدیره، رای‌گیری از سهامداران را به‌عنوان راهی برای تقویت درخواست تجدیدنظر خود از این حکم برگزار کرد.

ماسک باید ماه‌ها یا سال‌ها صبر کند تا بسته حقوقی خود را به دست آورد، زیرا درخواست‌های تجدیدنظر به دادگاه عالی دلاور می‌رود.

تسلا همچنین ممکن است با دعوای قضایی بیشتری از سوی برخی از سهامداران مواجه شود. یکی از این سهامداران در هفته‌های اخیر در اعتراض به رای سهامداران آینده در مورد بسته پرداختی ماسک و تغییر محل اقامت مقر اصلی شرکت، شکایتی به دادگاه ارائه کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.