کدخبر :295528 پرینت
16 خرداد 1403 - 11:30

سرمایه‌گذاری شرکت الکترونیک چینی در مجارستان

طبق اعلام وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان، یک شرکت چینی که در صنعت الکترونیک از بهترین‌های جهان محسوب می‌شود، اولین کارخانه اروپایی خود را در کیسبر (شمال غربی مجارستان) راه‌اندازی می‌کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، پیتر سیارتو گفت: مجارستان نمونه‌ای عالی از مزایای همکاری شرق و غرب است و این کشور مایل است در آینده نیز در خط مقدم این روند باشد.

وی افزود: یک شرکت چینی که در صنعت الکترونیک از بهترین‌های جهان محسوب می‌شود، اولین کارخانه اروپایی خود را در کیسبر (شمال غربی مجارستان) راه‌اندازی می‌نماید و کابل‌های نوری تولید خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری به ارزش حدود 6.5 میلیارد HUF (16.9 میلیون یورو) در مرحله اول، با 970 میلیون HUF (2.5 میلیون یورو) توسط دولت حمایت می‌شود و به ایجاد 120 شغل جدید کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از حوزه‌های اقتصاد جهانی، اکنون سرعت توسط شرق تعیین می‌شود، افزود: در بخش‌هایی که کلید آینده اقتصاد جهانی هستند، لبه فناوری به وضوح در سمت شرق قرار دارد؛ پانزده سال پیش، 80 درصد سرمایه‌گذاری جهانی توسط سرمایه‌های غربی و تنها 20 درصد توسط سرمایه‌های شرقی تأمین می‌شد، اما اکنون این نسبت کاملاً معکوس شده است و جای تعجب نیست که اروپا برای این سرمایه‌گذاری نبرد سختی می‌کند.

وی راهبرد درهای باز به سوی شرق را موفقیت‌آمیز توصیف کرد و گفت: هر ساله رکوردهای جدیدی در تجارت و سرمایه‌گذاری ثبت می‌شود.

وی گفت که مجارستان بالاترین سطح سرمایه‌گذاری چینی را در بین کشورهای اروپای مرکزی دارد و در حال حاضر، اقتصاد چین در کنار اقتصاد آلمان عامل اصلی عملکرد این کشور است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.