کدخبر :307923 پرینت
01 مهر 1403 - 15:52

مدیرعامل شرکت مجارستانی مطرح در پرونده پیجرهای لبنان کجاست؟

به گفته مادر زنی که مدیرعامل شرکت مجارستانی مطرح در پرونده حادثه انفجار دستگاه‌های #پیجر در لبنان است، دخترش در حال حاضر در مکانی امن توسط سرویس‌های مخفی #مجارستان محافظت می شود؛ در حالی که سرویس ویژه امنیت ملی مجارستان این ادعا را رد کرده و می‌گوید که مدیرعامل این شرکت واجد شرایط دریافت چنین حمایتی نیست.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بئاتریکس برشونی-آرسیدیاکونو، مادر کریستینا برشونی-آرسیدیاکونو، مالک و مدیرعامل ایتالیایی-مجارستانی شرکت مشاوران بی‌ای‌سی مستقر در بوداپست که نامش در پرونده ارسال پیجرهای منفجر شده در لبنان مطرح است، به آسوشیتدپرس گفت که سرویس‌های مخفی مجارستان به او توصیه کرده‌اند که با رسانه‌ها صحبت نکند. 

وی که در سیسیل ایتالیا به سر می‌برد در یک تماس تلفنی به این خبرگزاری تصریح کرد که دخترش در حال حاضر در مکانی امن توسط سرویس‌های مخفی مجارستان محافظت می شود.

سرویس ویژه امنیت ملی مجارستان این ادعا را رد کرده و می‌گوید که کریستینا برشونی-آرسیدیاکونو واجد شرایط دریافت چنین حمایتی نیست. این سرویس در عین حال خاطرنشان می‌کند که وی از زمان آغاز تحقیقات در روز چهارشنبه، چندین بار مورد پرسش قرار گرفته است.

به گفته سرویس ویژه امنیت ملی مجارستان نتایج تحقیقات تا کنون روشن کرده است که پیجرها هرگز در خاک مجارستان نبوده‌اند و هیچ شرکت یا متخصص مجارستانی در ساخت یا اصلاح آنها دخیل نبوده است.

کریستینا برشونی-آرسیدیاکونو ٤‬٩‬ ساله زمانی که مشخص شد شرکت او مجوز طراحی پیجرها را از سوی سازنده اصلی تایوانی آنها صادر کرده است، به ان‌بی‌سی نیوز گفت که تنها یک واسطه بوده و در ساخت پیجرها نقشی نداشته است. وی از آن زمان، در انظار عمومی ظاهر نشده است.

دولت مجارستان، روز چهارشنبه، یک روز پس از انفجار پیجرها، اعلام کرد که شرکت مشاوران بی‌ای‌سی یک شرکت واسطه تجاری است و هیچ سایت تولیدی در این کشور ندارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.