کدخبر :292606 پرینت
05 فروردین 1403 - 10:11

راهیابی پنجره خدمات هوشمند دانشگاهی به رویداد جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS)

مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم از راهیابی پنجره خدمات هوشمند دانشگاهی به رویداد جهانی جامعه اطلاعاتی (2024 WSIS) خبر داد و خواستار مشارکت حداکثری جامعه دانشگاهی در رأی دادن به این سامانه در مسابقه جهانی شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمد هادی زاهدی از راهیابی پنجره خدمات هوشمند دانشگاهی به رویداد جهانی جامعه اطلاعاتی ( ۲۰۲۴ WSIS) خبر داد و خواستار مشارکت حداکثری جامعه دانشگاهی در رأی دادن به این سامانه در مسابقه جهانی شد.

زاهدی در ادامه گفت: «سامانه پنجره واحد خدمات دانشگاهی در مسابقات جهانی 2024 WSIS در کنار دو سامانه دیگر به عنوان نماینده کشور ایران معرفی شده است و در صورت حمایت مناسب جامعه دانشگاهی کشور می تواند به عنوان طرح برگزیده، انتخاب و موجب کسب اعتبار بین المللی برای کشور شود».

او در خصوص سامانه پنجره خدمات دانشگاهی وزارت علوم اظهار داشت: «این سامانه با هدف یکپارچگی و مدیریت دسترسی به خدمات مراکز ارائه دهنده خدمت تحت پوشش وزارت عتف از ابتدای سال 1402 کار خود را آغاز و تاکنون 238 دانشگاه و موسسه آموزش عالی وزارت علوم در قالب این سامانه به دانشجویان، اساتید، دانش‌آموختگان و عموم مردم خدمات برخط ارائه کرده است».

مدیرکل فناوری اطلاعات وزارت علوم با اعلام اینکه تاکنون 475 سامانه دانشگاهی کشور در زیرمجموعه سامانه پنجره خدمات دانشگاهی وزارت علوم تعریف شده‌اند گفت: «در یک سال گذشته یک میلیون و 153 هزار کاربر در این سامانه ثبت نام کرده اند و حداقل یک خدمت از آن دریافت نموده‌اند به طوری که تعداد مراجعه به این سامانه به بیش از 38 میلیون مراجعه رسیده است».

مسابقات جهانی WSIS 2024 با هدف ارزیابی پروژه‌ها و فعالیت‌هایی که از فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت توسعه پایدار استفاده شده است، برگزار می‌شود و جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز توانسته است جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی در سال ۲۰۱۹ را توسط طرح شبکه علمی ایران کسب کند و پروژه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند جمهوری اسلامی ایران» به‌عنوان پروژه برتر حوزه دولت الکترونیک و کسب جایزه WSIS Prize Champion 2023 انتخاب شده است.

مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم از عموم جامعه دانشگاهی کشور دعوت کرد با مراجعه به لینک زیر و ثبت‌نام در سایت و رأی به سامانه جامع خدمات دانشگاهی، نقش خود را برای افزایش منزلت بین المللی کشورمان بویژه در بخش دانشگاهی ایفا کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.