کدخبر :286821 پرینت
08 آبان 1402 - 11:59

مدیرعامل ایرانسل: باید نظام تعرفه در حوزه 5G و اینترنت اشیاء تغییر یابد

مدیرعامل ایرانسل، گفت: در موضوع تکنولوژی‌های نوین، علی الخصوص حوزه‌ی 5G و اینترنت اشیاء باید نظام تعرفه تغییر کند و تا تغییری صورت نگیرد، اتفاق خوبی رخ نخواهد داد.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در همایش ایران 5G با نگاه راهبردی به شبکه نسل پنجم ارتباطات در کشور و استفاده از فرصت‌ها و رفع چالش‌ها، اظهار کرد: ما در ایرانسل تجربه ای را در فولاد مبارکه اصفهان داشتیم و اولین سایت نسل پنجم را راه اندازی کردیم و تلاش کردیم که زیرساخت بخشی از فرآیندهای جاری آنها را بر بستر 5G پیاده سازی کنیم، اما روند آن کند است و انتظار این است که تصمیم جدی گرفته شود، زیرا تکنولوژی و تحول دیجیتال باید باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها شود.

وی، ادامه داد: در موضوع تکنولوژی علی الخصوص حوزه 5G و اینترنت اشیاء باید نظام تعرفه تغییر کند و تا تغییری صورت نگیرد، اتفاق خوبی رخ نخواهد داد.

مدیرعامل ایرانسل، خاطرنشان کرد: پروژه فیبرنوری با تاخیر در ایران آغاز شد، اما روند آن بسیار مطلوب است، همچنین فیبرنوری به توسعه نسل 5G کمک خواهد کرد.

وی، تاکید کرد: هزینه نگهداری شبکه موبایل بالا است و در نسل چهارم ارتباطی، اپراتورها سرمایه گذاری سنگینی داشتند و ایرانسل نیز قریب به دو میلیارد دلار سرمایه گذاری کرد و از سال ۹۷ به بعد با کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ دلار، توان اپراتورها برای سرمایه گذاری کاهش یافت.

عباسی آرند، اشاره کرد: پیک مصرف دیتای شبکه موبایل در ساعت ۱۰ الی ۱۱ شب است؛ در صورتی که اگر شبکه ثابت مطلوب بود افراد می توانستند از آن استفاده کنند.

وی، بیان کرد: توان اپراتورها برای سرمایه گذاری متناسب با رشد تکنولوژی و تقاضا به دلیل ثابت ماندن تعرفه ها طی چند سال گذشته کاهش یافته است، لذا سرمایه گذاری برای نسل پنجم را با شیب کمتری آغاز کرده ایم که تا پایان سال ۲۰۲۴ در شبکه ایرانسل نصب شود و تعهد قید شده در سند ملی کلان معماری شبکه ملی اطلاعات مبنی بر برخورداری ۱۰ درصدی افراد از 5G محقق شود.

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.