کدخبر :285418 پرینت
01 مهر 1402 - 12:37

در این شهر از استرالیا، همه مردم زیر زمین زندگی می‌کنند!

در استرالیا شهری دورافتاده و عجیب وجود دارد که همه چیز آن، از کلیسا گرفته تا خانه‌های مردم و محل کمپ زدن، در زیر زمین قرار گرفته است.

متن خبر

به گزارش سیتن و بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، این شهر که کوبر پدی نام دارد، در ۸۴۸ کیلومتری شمال دشت‌های ساحلی آدلاید قرار دارد و از دور به شکل هرم‌های شنی اسرارآمیز دیده می‌شود.

در اطراف این هرم‌های شنی، چشم‌انداز کاملاً متروک است و به نظر می‌رسد هیچ انسانی پای به آنجا نگذاشته است.

با این حال جلوتر که بروید متوجه سازه‌های اسرارآمیزی می‌شوید. این سازه‌ها کپه‌هایی از خاک هستند که مانند بناهای یادبود فراموش‌شده بدون نظم و ترتیب خاصی در افق پراکنده‌ شده‌اند.

این شهر در واقع معدن سنگ اپال است و جمعیتی حدود ۲۵۰۰ نفر دارد. بسیاری از این کپه‌ها، خاک اضافه ده‌ها سال حفر معدن هستند.

[node:title]

با این حال این کپه‌ها نشانه فعالیت خاص دیگری هم هستند که مخصوص این شهر است: ۶۰ درصد جمعیت کوبر پدی در خانه‌هایی که در صخره‌های ماسه‌سنگی غنی از آهن و سنگ‌های رسوبی کنده‌ شده‌اند زندگی می‌کنند.

[node:title]

در برخی محله‌های این شهر، تنها نشانه‌ای که از زندگی که می‌توان دید، لوله‌های تهویه هوا است که از زمین بیرون زده‌اند و یا خاک اضافه‌ای که نزدیک ورودی خانه‌ها تلنبار شده است.

به زبان مردم بومی استرالیا کوبر پدی به معنی «سفیدپوست در سوراخ» است.

[node:title]

در این ناحیه دمای هوا در فصل تابستان به ۵۲ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و گرما چنان شدید است که می‌گویند پرنده‌ها از آسمان به زمین می‌افتند و وسایل الکترونیک را باید در یخچال نگه داشت تا آسیب نبینند. در چنین شرایطی زندگی در زیر زمین، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

حال با توجه به اینکه کره زمین با افزایش دمای ۲.۷ درجه سانتی‌گرادی مواجه می‌شود، آیا کم‌کم همه ما باید کم‌کم به فکر زندگی کردن در زیرزمین باشیم؟

[node:title]

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.