مدیرعامل ویراستی در گفتوگو با سیتنا: ویراستی در بین فعالان مجازی کشورهای اسلامی محبوبیت بالایی پیدا کرده است؛ به رکورد عضویت 100 نفر کابر خارجی در ساعت رسیدهایم
مدیرعامل پیام رسان ایرانی ویراستی، میگوید: در شش ماه نخست راهاندازی ویراستی شاهد ثبتنام بیش از ۲۰۰ هزار کاربر ایرانی بودیم و تعداد کاربران خارجی این پیام رسان هم تا به امروز از ۱۳ هزار کاربر فراتر رفته است و این روزها به جهت محبوبیت بالای ویراستی در بین فعالان مجازی کشورهای اسلامی به رکورد ثبت نام بیش از ۱۰۰ کاربر خارجی در هر ساعت رسیده ایم؛ چراکه توئیتر، اینستاگرام و فیس بوک هر صفحهای را که تضادی با منافع آمریکا داشته باشد را حذف میکنند و اگر به دلیل سنگین بودن هزینه پیامک بین المللی، ثبتنام بین المللی ویراستی را نبسته بودیم، اکنون شاهد ورود ۴۰ هزار کاربر بین المللی به این شبکه اجتماعی
مهدی انجیدنی، مدیرعامل سکوی «ویراستی» در گفتوگو با خبرنگار سیتنا پیرامون مزیت پیام رسان ویراستی برای ورود کاربران از دیگر کشورها با این سکو، گفت: به طور کلی شبکه های اجتماعی در دو شاخه مدیا محور و متن محور در دنیا رشد زیادی داشتهاند که این حوزه در کشور ما و یک سری کشورهای دیگر رشد سریعی داشته است. در شبکههای اجتماعی مدیامحور با محدودیت هایی که وجود دارد، شاهد تعامل چندانی نیست و به این علت است که اینستاگرام بعد از مدتها به دنبال راهاندازی تردز رفت.
مدیرعامل ویراستی، تاکید کرد: ایده ای که ما در ویراستی دنبال میکردیم این بود که شبکه اجتماعی با این سبک میتوانست جای خود را دنیا باز کند؛ چرا که توئیتر طی این سالها مسیر کندی را در پیش گرفته است و توسعه جدی و استراتژی تجاری مناسبی نداشته است. به عنوان مثال توئیتر، قابلیت استوری را اضافه کرد، اما با شکست مواجه شد.
وی، خاطرنشان کرد: از زمان ورود ویراستی واکنش های خوبی نسبت به آن ایجاد شد و در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه، کاربران بسیاری از سایر کشورهای منطقه داشتیم و از اروپا و سایر کشورهای دیگر نیز مخاطب داشتیم و این اتفاق نادری است .
انجیدنی، افزود: شبکه اجتماعی ویراستی از رابط کاربری نسل سوم گپ استفاده می نماید، سربرگ و سرآیند شناور و بازخوردها برخی از این این رابط کاربری منحصربفرد هستند. البته برخی قسمت ها از تجربه کاربری شبیه به توییتر پیاده سازی شده است تا استفاده از آن برای مخاطبین آشناتر و راحتتر بشد ، اما ما تلاش کرده ایم تا روح تجاری آن را زنده نگه داریم و در کل ما به دنبال این هستیم که یک شبکه اجتماعی از جنس میکروبلاگ اما با نگاه تجاری داشته باشیم.
مدیرعامل ویراستی، اشاره کرد: توییر با هدف افزایش تعداد کاربرانش، امکان ثبت نام ربات ها را باز گذاشت که آسیب زیادی به این شبکه اجتماعی زد و بنابر اعلام شرکت توئیتر اکنون حدود ۷۰ درصد از کاربران این شبکه اجتماعی ربات هستند و ما در ویراستی بسیار بر روی این موضوع سختگیر هستیم و اگر کاربری رفتار ربات گونه داشته باشد حساب آن کاربر را مسدود خواهیم کرد.
وی، بیان کرد: در ابتدا نسخه آزمایشی ویراستی راه اندازی شد و انتظار ما ورود ۱۰ هزار کاربر در شش ماه بود، اما در کمتر از پنج ماه در ایران ۲۰۰ هزار کاربر ورودی داشتیم و در خارج از کشور نیز تا به امروز از ۱۳ هزار کاربر فراتر رفته ایم و به رکورد ثبت نام بیش از ۱۰۰ کاربر خارجی در هر ساعت، در ویراستی رسیده ایم و بیشتر آنها از کشورهای منطقه هستند که خود این موضوع رکورد خوبی هست.
مدیرعامل ویراستی، گفت: ایده سازی پروژه پیام رسان ویراستی چهار ساله و محصول پخته ای است و از امکاناتی بیشتر از توئیتر مثل بازخورد ها، نیز برخوردار است.
وی، تشریح کرد: کاربران بسیاری از کشورهای اسلامی مانند یمن، عراق، پاکستان و عربستان مشکل مسدود شدن حسابشان از طرف توئیتر را دارند و مدتی پیش نیز توئیتر و اینستاگرام حجم زیادی از حساب های کاربری روزنامه نگاران و فعالان سیاسی را پاک کردند و اساسا کاربران این کشورها به دنبال شبکه اجتماعی غیر آمریکایی هستند.
وی، اظهار کرد: توییتر، اینستاگرام و فیس بوک هر صفحه ای را که تضادی با منافع آمریکا داشته باشد را حذف میکنند و با ورود کاربران خارج از کشور موجی از کاربر وارد ویراستی می شود و در حال حاضر به دلیل سنگین بودن هزینه پیامک بین المللی، ثبت نام بین المللی ویراستی را برخی روزها مجبوریم محدود نماییم، در حالی که اگر بدون محدودیت بود، اکنون شاهد ورود ۴۰ هزار کاربر بین المللی به این پیام رسان بودیم.
انجیدنی در پایان اشاره کرد: کاربران خارج از کشور نیز میتوانند از طریق پیپال، ویزا و مسترکارت تیک مدنظر خود را دریافت کنند.
انتهای پیام
گفتوگو از فرزانه احمدی منش
عکاس: حسین شهلایی
افزودن دیدگاه جدید