کدخبر :282060 پرینت
06 تیر 1402 - 08:13

بودجه ۴۲ میلیارد دلاری دولت آمریکا برای دسترسی عمومی به اینترنت پرسرعت

دولت آمریکا به منظور تضمین دسترسی عموم مردم به اینترنت پرسرعت تا سال ۲۰۳۰، بودجه ۴۲ میلیارد دلاری را برای طرح قانون دسترسی عادلانه به اینترنت پرسرعت، بین دولت‌های ایالتی و مناطق ماوراءالبحار آمریکا اختصاص می دهد؛ چراکه حدود ۸.۵ میلیون نقطه در خاک آمریکا از دسترسی به شبکه اینترنت پرسرعت محروم است.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، طرحی تحت عنوان «قانون دسترسی عادلانه به اینترنت پرسرعت» بخشی از برنامه بزرگ جو بایدن برای نوسازی زیر­ساخت‌­های آمریکاست که با بودجه یک تریلیون دلاری در سال ۲۰۲۱ تصویب شد.

بودجه ۴۲ میلیارد دلاری برای تضمین دسترسی عموم به اینترنت پرسرعت براساس تحقیقات و ارزیابی کمیسیون فدرال ارتباطات و با در نظر گرفتن نقاط کور در پوشش شبکه اینترنت در نقاط مختلف کشور بین ایالت­‌های آمریکا تقسیم می‌شود.

تگزاس و کالیفرنیا، پر­جمعیت‌ترین ایالت­‌ها، به ترتیب ۳.۱ و ۱.۹ میلیارد دلار دریافت خواهند کرد. ولی تعدادی از ایالت­‌های کم‌جمعیت نظیر ویرجینیا، آلاباما و لوئیزیانا به‌دلیل عدم برخورداری از شبکه اینترنت پرسرعت در نواحی دور­افتاده، بعد از تگزاس و کالیفرنیا در صدر این فهرست قرار گرفته­‌اند.

بخش گسترده‌ای از قلمرو این ایالت‌ها را نواحی روستایی تشکیل می‌دهد که معمولا اتصال آن‌ها به شبکه اینترنت ضعیف است.

به گفته مقامات کاخ سفید، بایدن در اجتماع انتخاباتی در شهر شیکاگو قرار است رئوس برنامه­‌های اقتصادی خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ را اعلام کند.

کارشناسان معتقدند که انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در حقیقت یک همه­‌پرسی در مورد عملکرد اقتصادی دولت جو بایدن تلقی می‌شود.

در این کارنامه افزایش فرصت­‌های شغلی و کاهش چشمگیر نرخ بیکاری بسیار مثبت بوده است ولی افزایش بی‌سابقه نرخ تورم و به‌دنبال آن بالارفتن نرخ متوسط بهره بانکی از سال گذشته نقاط ضعف این کارنامه هستند.

براساس نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس که در هفته­‌های اخیر انجام شده است، ۵۴ درصد از پاسخ‌دهندگان از عملکرد اقتصادی دولت جو بایدن ناراضی هستند و حدود ۳۵ درصد آن را تایید می‌کنند.

حزب دمکرات در انتخابات میان‌دوره ای کنگره در نوامبر ۲۰۲۲ کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را از دست داد.

کمیسیون فدرال ارتباطات تخمین می‌زند که حدود ۸.۵ میلیون نقطه در خاک آمریکا از دسترسی به شبکه اینترنت پرسرعت محروم است.

شرکت­‌های بزرگ ارائه خدمات اینترنتی به‌دلیل ناچیز بودن بازده اقتصادی، از سرمایه­‌گذاری در زیرساخت شبکه اینترنتی در مناطق روستایی و کم جمعیت امتناع می‌کنند.

عدم دسترسی جمعیت کثیری از ساکنان این مناطق به اینترنت پرسرعت در دوران همه‌گیری کووید و به خصوص به‌دلیل ضرورت آموزش به صورت آنلاین برجسته شد.

پیش­‌بینی می‌شود که ایالت­‌های آمریکا تا قبل از پایان سال جاری میلادی طرح مقدماتی خود را ارائه داده و حدود ۲۰ درصد از بودجه مربوط به اجرای طرح را دریافت کنند.

در پایان اجرای طرح که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ طول خواهد کشید دولت فدرال مابقی بودجه را به ایالت‌ها پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.