کدخبر :281687 پرینت
28 خرداد 1402 - 07:41

طرح پرهزینه دولت آمریکا برای اتصال همه خانه‌ها به اینترنت

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که ۹۳۰ میلیون دلار کمک مالی برای تقویت اینترنت در بخش‌های دورافتاده آلاسکا، مناطق روستایی تگزاس و ده‌ها مکان دیگر در آمریکا که دسترسی چندانی به این شبکه جهانی ندارند، اختصاص خواهد داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد ۹۳۰ میلیون دلار کمک مالی برای تقویت اینترنت در بخش‌های دورافتاده آلاسکا، مناطق روستایی تگزاس و ده‌ها مکان دیگر در آمریکا که دسترسی چندانی به این شبکه جهانی تدارند، اختصاص خواهد داد.

این اقدام بخشی از تلاش‌های دولت جو بایدن برای گسترش دسترسی به اینترنت در هر خانه در ایالات متحده آمریکا است.

این بودجه به منظور ایجاد شبکه‌های اینترنتی در مقیاس بزرگ در نظر گرفته شده است که به ارائه‌دهندگان سرویس اینترنت امکان می‌دهد تا مشترکان خود را به اینترنت مرتبط کنند.

این اقدام یکی از چندین طرح توسط دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، برای گسترش و ممکن ساختن اتصال اینترنت پرسرعت به کل کشور است که در کنگره ارائه شد.

رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته گفته بود ۲۰ شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت در ایالات متحده آمریکا، برای گسترش دسترسی به اینترنت پرسرعت با قیمت پایین تعهدات جدیدی داده‌اند که دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای ده ها میلیون آمریکایی کم درآمد تسهیل می‌کند.

بر این اساس، ۲۰ ارائه دهنده اینترنت توافق کرده‌اند که یا سرعت اینترنت را افزایش دهند یا قیمت‌ها را پایین بیاورند. قیمت‌ خدمات اینترنت پرسرعت تا سقف ۳۰ دلار در ماه خواهد بود و با ارائه برخی سوبسید‌ها عملا استفاده از اینترنت برای اقشار کم درآمد می‌تواند رایگان باشد.

با تعهد جدید ارائه دهندگان اینترنت، حدود ۴۸ میلیون خانوار واجد شرایط دریافت طرح جدید برای اینترنت پرسرعت خواهند بود.

بایدن، زمانی که نامزد مقام ریاست جمهوری بود و همچنین در زمان فشار برای تصویب لایحه زیرساخت‌ها در کنگره بر گسترش دسترسی به اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی و کم درآمد تاکید بسیار کرده بود و آن را در اولویت قرار داده بود. بایدن می‌گوید که اینترنت پرسرعت از ضرورت‌های زندگی امروز است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.