کدخبر :279765 پرینت
06 اردیبهشت 1402 - 09:22

زارعیان: تجاری‌سازی، الزام کنونی کسب‌‎و‌کار مخابرات است

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: اکنون حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه رقابت لحظه‌ای و بر اساس نوآوری و عدم تکرار است و فروش با فرایندهای جدید و ساده‌سازی شده صورت می‌گیرد، بنابراین کسب‌و‌کار خود را بر این اساس باید تجاری و متحول کنیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر داوود زارعیان در همایش کسب و کار شرکت مخابرات ایران، به رقابت غیر حیطه بندی شده (بزرگ – کوچک ، بزرگ – بزرگ) بازار ارتباطی امروز اشاره کرد و گفت: وجود شرکت های ارتباطی و مخابراتی در کشور با کمترین هزینه در این رقابت، فضا کسب و کار را تغییر داده، الزام بازار ما را به این مسیر رهنمون می سازد، باید این موضوع را بدانیم و درک کنیم تا با برنامه ریزی دقیق تر به نیازهای مشتریان پاسخ دهیم.

وی افزود: مشتریان هدف شرکت مخابرات ایران، کسب و کارهایی هستند که به دنبال بهبود سازمانی از طریق توجه به فناوری های نوین موجود در خارج از مرزهای سازمانی خود بوده و با معیارهای تعیین شده توسط شرکت مخابرات ایران تطابق داشته باشد.

معاون تجاری و خدمات مشتریان با اشاره به ورود استارتاپ های داخلی و تاثیر بر بازارهای سنتی گفت: ورود اسنپ و دگرگونی سیستم حمل و نقل مثال خوبی بر این امر است.

تاکید بر فراگیر بودن حوزه کسب و کار

زارعیان با تاکید بر فراگیر بودن حوزه کسب و کار و اینکه همه حوزه های مخابرات باید در توسعه و رونق کسب وکار همکاری داشته باشند، اظهارداشت: حوز تجاری تنها ۲۵ درصد از شاخص های عملکردی را در این زمینه بر عهده دارد و ۷۵ درصد از شاخص ها مربوط به حوزه های شبکه، IT، راهبرد و کسب وکار، مالی، زنجیر تامین، حقوقی و روابط‌عمومی می باشد که انشالله با کمک و هماهنگی همه به اهداف ترسیم شده برسیم.

وی یکی از ویژگی های خوب عملکردی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ را سادگی و بدون تشریفات بودن خواند و اظهار داشت: برگزاری رویدادهایی از این دست می تواند آغاز همکاری های خوب و حرکت به سوی تحول و نوآوری در عرصه ارتباطات باشد.

مدیریت سفر و تجربه مشتری

معاون تجاری و خدمات مشتریان با تشریح سفر مشتری، مراحل آن (آگاهی ، توجه و تامل ، ارزیابی ، خرید و استفاده) و انواع تجارب مشتری گفت: در این حوزه بحث ۷P مطرح است و تمام همکاران باید درگیر این موضوع شوند و از اولین لحظات ورود مشتری به شرکت تا پایان تجربه، سفر و تجربه مشتری باید رضایت آمیز باشد.

وی با اشاره به پاسخگویی به نیاز مشتریان بر اساس مدیریت سفر مشتری گفت: برای پاسخ به نیاز های مشتریان هدف، به ابزار قابل کنترل و عملیاتی نیاز داریم که با هماهنگ کردن آنها می توانیم علاوه بر اینکه بازار و مشتری و تمامی فر آیندهای مربوط به آن را از دیدگاه شرکت مد نظر داشته باشیم از دریچه دید مشتری نیز آن را مورد توجه قرار دهیم.

زارعیان با اشاره به سرعت جهت گیری جهانی به سمت دیجیتالی شده بر ضرورت تغییر نگاه در این بخش تاکید داشت و تصریح کرد: فعالیت های خوبی در بخش زیر ساختی انجام شده است و رتبه خوبی در حوزه زیرساخت داریم ولی در کاربرد و مهارت باید تقویت شویم.

وی افزود: ساده سازی فرایندها، سامان دهی کانال های حضوری،آموزش هدفمند کارکنان، سامان دهی و به روزرسانی پرتال، راه اندازی برندشاپ و فراهم کردن بستر سرویس دهی یکپارچه از جمله موضوعات مهمی است که باید به آن توجه داشت.

معاون تجاری و خدمات مشتریان ارائه سرویس مناسب به همراه کسب درآمد خوب را هنر دانست و گفت: ایجاد تجربه خوب در مشتری و پاسخ به نیاز مشتری از خدمات مهم تجاری است. در حوزه تجاری باید به سراغ مشتری رفت و تحلیل داشت.

وی گفت: نقش مهم مشتریان تجاری را در نظر بگیرید و علاوه بر سرویس دهی به تمام مشتریان، توجه ویژه ای برای مشتریان تجاری ها داشته باشید و نیاز های جدید برای شان ایجاد کنید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.