کدخبر :275217 پرینت
23 آذر 1401 - 08:52

آغاز ثبت‌نام در آزمون رادیو آماتوری

مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی رگولاتوری از آغاز ثبت‌نام آزمون رادیو آماتوری مبتدی (درجه سه) و عمومی (درجه دو) سال ۱۴۰۱ تا پایان دی ماه خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، ایرج مکرمی با اشاره به ماده ۴۷ آیین‌نامه اجرایی قانون استفاده از بی‌سیم‌های اختصاصی و غیرحرفه‌ای (آماتوری) گفت: متقاضیان ثبت‌نام در آزمون و دریافت گواهی‌نامه رادیو آماتوری در هر دو سطح مبتدی و عمومی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی رگولاتوری به آدرس www.cra.ir منوی خدمات الکترونیک، ارایه مجوزهای مربوط به خدمات رادیویی، صدور گواهی‌نامه رادیو آماتوری پس از مطالعه شرایط و نحوه برگزاری آزمون تا ۳۰ دی ماه جاری برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

وی افزود: تاریخ قطعی آزمون و جزئیات نحوه برگزاری آزمون الکترونیکی از طریق سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و ارسال پیامک به شماره تلفنی که متقاضیان در هنگام ثبت‌نام در سامانه درج کرده‌اند، اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی درباره محتوای آزمون رادیو آماتوری گفت: آزمون رادیو آماتوری در دو بخش آزمون تئوری و عملی برگزار می‌شود که سوالات آزمون تئوری در چهار حوزه "مقررات"، "مدارات الکترونیکی مخابرات"، "انتشار امواج" و رادیو آماتوری و آزمون عملی (مورس) نیز شامل دو دسته سوالات شنیداری و نوشتاری است و نمره منفی ندارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.