کدخبر :273567 پرینت
02 آبان 1401 - 11:33

۴۰ درصد مراجعه افراد به فضای مجازی برای دریافت اخبار است

مدیرکل رصد، پایش و آینده‌نگری شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی گفت: براساس آمار، کمتر از ۱۰ درصد افراد در فضای مجازی عمده فعالیتشان براساس کسب‌و‌کار است، ۲۸ درصد برای فعالیت‌های سرگرمی به این فضا مراجعه می‌کنند و حدود ۴۰ درصد هم از اخبار در فضای مجازی استفاده می‌کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، امید عبدالهی در برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» رادیو گفت‌وگو درباره فضای مجازی گفت: طبق پیمایش‌های صورت گرفته، در بازه سنی بین ۱۲ تا ۵۰ سال حدود ۷۰ درصد جامعه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. در این حین، ۲۱ درصد از والدینی که فرزندانشان از فضای مجازی استفاده می‌کنند، هیچ‌گونه نظارتی بر فعالیت آن‌ها ندارند.

عبدالهی ادامه داد: ۱۱ درصد والدینی که مدعی بودند بر روی فرزندانشان کنترل دارند، گفته بودند تنها نظارت ما نظارت زمانی است. به عنوان مثال، می‌گویند دو ساعت یا چهار ساعت از اینترنت استفاده کن. از طرفی، میزان مصرف ما از شبکه‌های اجتماعی سال به سال رشد می‌کند. براساس آمار ۵۳ درصد از افراد گفته بودند نسبت به سال گذشته مدت بیشتری را در فضای مجازی گذراندند.

مدیرکل رصد و پایش فرهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: براساس آمار، کمتر از ۱۰ درصد افراد در فضای مجازی عمده فعالیتشان براساس کسب‌و‌کار است. ۲۸ درصد برای فعالیت‌های سرگرمی به این فضا مراجعه می‌کنند و حدود ۴۰ درصد هم از اخبار در فضای مجازی استفاده می‌کنند. تعداد افرادی که گفتند وابستگی شدیدی به شبکه‌های اجتماعی دارند، حدود ۴۰ درصد است. نزدیک به ۷۴ درصد از  افراد بین سنین ۱۲ تا ۵۰ سال از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند. در مقابل، حدود ۲۳ درصد افرادی هستند از شبکه‌های اجتماعی داخلی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد شبکه‌های اجتماعی با نیت مسائل اقتصادی و مادی ایجاد می‌شوند، توضیح داد: همین شبکه‌های اجتماعی براساس تمدن غرب تشکیل می‌شوند. یعنی شما در زمینی بازی می‌کنید که از قبل فضا را برای شما آماده کردند و قاعده بازی هم در این فضا از قبل برای شما ایجاد شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.