کدخبر :272235 پرینت
19 شهریور 1401 - 15:13

افزایش پوشش شبکه سیار در مناطق مرزی

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب رگولاتوری از ارتقای پوشش و کیفیت خدمات ارائه شده توسط اپراتورهای سیار در مناطق مرزی و جاده‌های منتهی به مناطق مرزی توسط بهینه‌سازی، احداث سایت و رومینگ برای پیاده‌روی اربعین خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علیرضا ملکی جهان گفت: به منظور نظارت بر عملکرد اپراتورها و بهبود وضعیت ارتباطی در زمان برگزاری پیاده‌روی اربعین، از ابتدای سال جاری جلسات متعدد با نمایندگان دستگاههای مرتبط و اپراتورها، ستاد کمیته بحران و معاونان استانداری‌های مناطق مرزی در منطقه جنوب غرب برگزار شد. علاوه بر این، نمایندگان فنی این منطقه به صورت مستمر در جلسات کمیته زیرساخت اربعین استانداری خوزستان، ایلام و پایانه‌های مرزی حضور داشتند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته اربعین حسینی در منطقه جنوب غرب رگولاتوری، افزود: با تشکیل این کمیته، ۸۴۵ کیلومتر از مرزهای استان‌های خوزستان و ایلام پایش و سرریز سیگنال اپراتورهای کشور عراق در این مناطق اندازه‌گیری و با همکاری رگولاتوری عراق (CMC) اختلال‌های شناسایی شده رفع شد.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب رگولاتوری، بیان کرد: علاوه بر این، پوشش اپراتورهای تلفن همراه در هزار کیلومتر از جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی شلمچه، چذابه و مهران در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، سوسنگرد و مهران بررسی و درایوتست انجام و براساس نتایج این بررسی‌ها پوشش اپراتورهای تلفن همراه در برخی مناطق مورد نیاز توسط اپراتورها اصلاح شد.

ملکی جهان عنوان کرد: در هفته جاری نیز در محورهای اهواز - آبادان، آبادان - خرمشهر، خرمشهر - پایانه شلمچه، اهواز - حمیدیه، حمیدیه - سوسنگرد، سوسنگرد - بستان و بستان - پایانه چذابه، با حضور قائم مقام و معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درایوتست اپراتورهای سیار انجام و وضعیت شبکه سیار در این محورها مطلوب اعلام شد. همچنین به پایانه‌های مرزی ارایه اینترنت وای‌ فای رایگان و نحوه اطلاع‌رسانی آن به زائران ابلاغ شده است.

وی بررسی و نظارت بر فروش سیم‌کارت اپراتورهای داخلی و خارجی در پایانه‌ها و مبادی مرزی را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در منطقه جنوب غرب دانست و گفت: به منظور بررسی و رفع سریع تداخلات احتمالی باندهای HF,VHF,UHF,SHF در مسیرها و پایانه‌های مرزی، با استقرار اکیپ‌های پایش رادیویی و ارتباطی این باندها تا بازگشت زائران از کربلای معلی به صورت ویژه پایش می‌شوند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.