کدخبر :264320 پرینت
23 آذر 1400 - 09:55

صندوق نوآوری با کمترین مداخله به اکوسیستم نوآوری کشور کمک می‌کند

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: برنامه صندوق برای شکل‌گیری اکوسیستم نوآوری شرکت‌های بزرگ، شامل شبکه‌سازی، ایجاد زیرساخت نهادی، تامین مالی و اکتساب فناوری است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر سیاوش ملکی‌فر در سی و ششمین رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» با بیان این مطلب، گفت: شبکه‌سازی شامل تامین نیازهای فناورانه، برگزاری رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» و «پیوند» برای طرح‌های سرمایه‌پذیر و حمایت معنوی و میزبانی از رویدادهای کارآفرینی و نوآوری است.

وی ایجاد زیرساخت نهادی به عنوان یکی از خدمات صندوق نوآوری را نیز شامل تسهیل راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی، تسهیل راه‌اندازی شتابدهنده با مرکز نوآوری شرکتی و تسهیل را‌ه‌اندازی کارخانه نوآوری تخصصی دانست.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: تامین مالی نیز شامل هم‌سرمایه‌گذاری با صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه، هم‌سرمایه‌گذاری با شتابدهنده شرکتی، مشارکت در مدل هم‌سرمایه‌گذاری به عنوان جزء سوم سرمایه‌گذاری و تسهیلات لیزینگ به عنوان خریدار محصول دانش بنیان است.

ملکی‌فر در مورد برگزاری رویدادهای «دوشنبه‌های استارت‌آپی» و «پیوند» نیز گفت: تاکنون 35 رویداد «دوشنبه‌های استارت‌آپی» برگزار شده است و محورهای فراخوان رویداد امروز نیز در حوزه روانکار و فرآورده‌های نفتی متناسب با نیازهای شرکت نفت بهران است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان تاکید کرد: صندوق نوآوری با کمترین مداخله به اکوسیستم نوآوری کشور کمک می‌کند.

مهمترین عوامل رشد شرکت‌های نوپا، توجه به اکوسیستم نوآوری است

[node:title]

در ادامه این رویداد مهندس عزیزی، مدیرعامل شرکت نفت بهران گفت: کسب و کارهای نوپا در ایجاد اشتغال و ارتقای بهره‌وری نقش‌آفرینی می‌کنند، چرا که این کسب و کارها بازیگران اصلی در توسعه اقتصاد دانش بنیان هستند.

وی افزود: اگر اکوسیستم نوآوری کشور به توسعه کسب و کارهای نوپا کمک کند، شاهد موقعیت خوب فناوری در کشور خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت نفت بهران در مورد فعالیت این شرکت نیز گفت: : شرکت بهران به عنوان رهبر بازار روانکار در ایران فعالیت می‌کند و سهم بالایی در تولید روغن‌های صنعتی و بازار محصولات روغن موتور در کشور دارد.

عزیزی با بیان اینکه ما می‌توانیم در آینده 40 درصد درآمدهای خود را از کسب و کارهای نوپا داشته باشیم، گفت: باید از ظرفیت کل کشور برای توسعه اقتصاد دانش بنیان استفاده کرد.

پارک صنعت نفت در راستای فعالیت‌های فناورانه راه‌اندازی شده است

[node:title]

همچنین دکتر فصیحی، سرپرست پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت گفت: اکوسیستم نوآوری در صنعت نفت از قدمت طولانی برخوردار است و این پارک به دلیل اینکه از دل نیازهای این صنعت راه‌اندازی شده است، خلق ایده می‌کند.

وی افزود: پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت قرار است تمرکز جدی بر کسب‌وکارهای  فناور و دانش‌بنیان داشته باشد و کمک کند بازار عظیم صنعت نفت از ظرفیت جریان دانش‌بنیان در کشور بهره‌مند شود. این پیام مشخصی از این صنعت بزرگ کشور به جامعه، متخصصان و جریان دانش‌بنیان کشور است که برای حل مسائل و پیشبرد مسائلی که در دل این صنعت مطرح است، باید با تکیه بر تخصص داخلی گام برداشت.

سرپرست پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت ادامه داد: ما در صنعت نفت نیاز داریم سراغ کسانی برویم که در زیر پله کارهای فناورانه انجام می‌دهند و به درد صنعت نفت می‌خورند.

فصیحی گفت: پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز می‌تواند برای صنعت نفت نقطه عطف و تحول باشد و به اکوسیستم نوآوری کمک کند.

گفتنی است در حاشیه این رویداد سه تفاهم‌نامه میان شرکت نفت بهران با دو شرکت پترو کیمیاگر بدیع و واکنش یار صنعت آبادگان و یک تیم از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران به‌منظور جذب و تامین مالی توسط مرکز نوآوری بهران‌تک به امضا رسید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.