صورتحساب تلفن ثابت به چه شمارهای ارسال میگردد؟
صورتحساب تلفن ثابت در حال حاضر در دورههای یک ماهه صادر میشود و شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است که برای جلوگیری از یکطرفه شدن خطوط تلفن، مبالغ صورتحساب باید بهصورت ماهانه و در مهلت زمانی تعیینشده از طریق سامانه تلفنی ۲۰۰۰ و یا سایت شرکت مخابرات ایران و یا با کد دستوری ستاره ۲۰۲۰ مربع پرداخت شود.
به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، صورتحساب تلفن ثابت یک ماهه شده است و اگر قبض پایان یک دوره تلفن ثابت بیش از ۲۰ هزار تومان باشد و پرداخت نشود، تلفن به صورت یکطرفه قطع میشود و با حذف قبوض کاغذی، افراد باید تلفن همراه خود را در سامانه مخابرات وارد کنند تا صورتحساب ماهانه به آنها ارسال شود.
ارسال اطلاعات از طریق فرستادن پیامک از روشهای معمولی است که در بسیاری از سازمانها، بانکها و شرکتها صورت میگیرد. یکی از روشهای اطلاعرسانی درباره قبوض و دیگر اطلاعات تلفن ثابت، هم استفاده از پیامکهای اطلاعرسانی است. در سالهای گذشته قبوض کاغذی حذف شده و پیامک قبوض برای کاربران ارسال میشود.
پیامکهای تلفن ثابت بهطور معمول به شمارهای که مشترک هنگام ثبتنام تلفن ثابت اعلام کرده ارسال میشود. برخی از کاربران از این موضوع نارضایتی دارند که پیامکهای اطلاعرسانی را دریافت نمیکنند. با توجه به اینکه قبوض تلفن ثابت مدتهاست بهصورت کاغذی ارسال نمیشود، درصورتی که فرد از طریق پیامک از قبض تلفن خود آگاه نشود، از آنجایی که از هزینه کارکرد تلفن ثابت باخبر نیست، پرداختی انجام نمیدهد و این موضوع منجر به یکطرفه و قطع شدن تلفن خواهد شد.
از آنجایی که در سامانه مخابرات تلفن همراه برخی مشترکان درج نشده است، برای برخی مشترکان تلفن ثابت پیامک صورتحساب ارسال نمیشود. از طرفی بسیاری از افراد ممکن است هنگام ثبتنام شماره تلفن ثابت، شماره همراهی را ارائه کرده باشند که این شماره را عوض کردهاند. از این رو برای ثبت شماره یا تغییر شماره همراهی که ثبت شده، میتوان از کد USSD استفاده کرده و با گرفتن شماره #۲۰۲۰* و انتخاب گزینه ثبت شماره همراه، آن را تغییر داد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید