کدخبر :258073 پرینت
22 خرداد 1400 - 12:34

کتاب «موج چهارم عصر فناوری مجازی» منتشر شد

کتاب «موج چهارم عصر فناوری مجازی»، نوشته مهدی غیاثی و با محوریت معرفی 13 موضوع کلیدی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، منتشر شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، کتاب «موج چهارم عصر فناوری مجازی» به نگارش "مهدی غیاثی" و با محوریت معرفی 13 محور کلیدی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، توسط انتشارات اندیشه احسان، منتشر شده است.

نویسنده کتاب «موج چهارم عصر فناوری مجازی» در مقدمه این کتاب آورده است:

شتاب توسعه در همه حوزه‌ها، خصوصاً در حوزۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌‌شدت در حال افزایش است و‌‌ این میزان افزایش به حدی است که فرصت آشنایی عمیق، فرهنگ‌سازی، تولید محتوا و ... را در بخش‌های مختلف ‌‌این حوزه بسیار محدود کرده است؛ به‌‌ این دلیل که همواره موضوعات و پدیده‌‌های ‌‌این حوزه در حال اوج‌‌گرفتن و تکامل هستند و مانند مسابقۀ دو امدادی ابزارها، برنامه‌ها، نمادها و ... خیلی سریع دست به دست می‌شوند و فقط انعکاسی از وجودشان باقی می‌ماند. البته ممکن است سیاست‌هایی که در پشت‌‌ این شیوۀ ارائۀ تکنولوژی وجود دارند که قطعاً با رویکرد اقتصادی نیز توأم هستند، سبب کامل ارائه‌‌ندادن یک محصول در یک ورژن شده و از طرفی با گذشت زمان نیز براساس سعی و خطا مسیر تکامل به شیوۀ کنونی طی ‌شود.

همچنین، می‌‌توان گفت که گاهی در هنگام پژوهش و تحقیق برای تدوین یک مجموعه، جمع‌بندی مطالب هنوز به پایان نرسیده، پدیدۀ جدیدی پا به عرصۀ حوزۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌گذارد که یا حقیقتی است که در فضای مجازی به آن پرداخته شده، یا واقعیتی در فضای مجازی است که در فضای حقیقی به آن می‌پردازند.

سرعت رشد و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات آنقدر زیاد است که توقف در عصر موج سوم بسیار کوتاه بوده و موج چهارم که در زندگی بشر ظهور عصر مجازی است از راه رسیده و به زودی امکان ارتباطات مجازی در دنیای سه بعدی به جهان عرضه خواهد شد وفضایی بسیار متفاوت و توسعه یافته‌تر را به وجود می آورد.

بنابراین، به جهت توصیۀ دوستان و همکاران عزیز و ارجمندم که همیشه به من لطف و محبت داشته‌اند، جزوۀ مختصری جهت آشنایی با مطالب مختلف ‌‌این حوزه فراهم نموده که به مرور زمان حاصل آن کتاب پیش رو و با بضاعت موجود به جمع‌بندی 13 موضوع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات رسید و برای اطلاع‌رسانی در وجوه و ابعاد مختلف حوزۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات  تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

در پایان از نظرات و بازخوانی جناب آقای مهندس یونس رحیمی قدردانی و تشکر می‌‌کنم.

[node:title]

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.