تبلیغات؛ چالش جدید شبکه های اجتماعی پینترست
شبکه اجتماعی پینترست به تازگی از کاهش شدید درآمدزایی خود از طریق تبلیغات برای این پلتفرم تحت تاثیر این خبر داده است.
به گزارش سیتنا، پینترست (Pinterest) که یکی از محبوب ترین شبکههای اجتماعی تصویر محور در جهان به شمار می رود، به تازگی اعلام کرده است که بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای مختلف تحت تاثیر شروع گسترده ویروس کرونا دیگر تمایلی به ثبت و سفارش آگهی و تبلیغات بر روی این پلتفرم ندارند و همین امر موجب شده است که درآمدزایی و سودآوری پینترست بیشتر از میزان پیش بینی های تحلیلگران کاهش داشته باشد؛ به گونه ای که سهام آن یک افت ۱۸ درصدی را تجربه کرده است.
طبق اعلام این شبکه اجتماعی، میزان درآمد حاصل از فروش پینترست در اواسط ماه مارس ۲۰۲۰ همزمان با شیوع گسترده و همهگیری ویروس کرونا و افت شدید تقاضای کاربران و کسب و کارها، کاهش یافته است.
همچنین درآمد پینترست در ماه گذشته میلادی یعنی آوریل ۲۰۱۳ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کمتر شده است.
بر اساس گزارش رویترز، این شرکت همچنین گزارش چشم انداز یک ساله خود را ماه گذشته پس گرفت و از تاثیر و تبعات منفی شیوع گسترده ویروس کرونا بر نحوه عملکرد درآمدزایی و سودآوری پینترست در ماههای آینده سخن گفته است.
پیشتر نیز بسیاری دیگر از شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر و گوگل از افت شدید تقاضا برای ثبت و سفارش تبلیغات بر روی پلتفرمهای خود خبر داده بودند.
این شرکت ها مبلغ هنگفتی از درآمدهای خود را از طریق تبلیغات از سوی کسب و کارهای مختلف در سراسر جهان کسب می کنند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید