کدخبر :184342 پرینت
14 بهمن 1394 - 14:44

مخابرات در تعویض زیرساخت کابل مسی با فیبرنوری اقدام کند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تبدیل کابل مسی به فیبر نوری زمینه ساز افزایش کیفیت و سرعت اینترنت است، گفت: در سال های گذشته تعداد کاربران اینترنتی به ۲ برابر افزایش یافته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، "رمضانعلی سبحانی فر" در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به مزایای جایگزینی و تبدیل شبکه کابل مسی به فیبر نوری، گفت: افزایش پهنای باند یکی از این مزیت های جایگزینی است که با توجه به افزایش روزانه کاربران اینترنتی و افزایش حجم استفاده از اینترنت ایجاد امکانات برای استفاده سایر کاربران ضروری است.

نماینده مردم سبزوار، جوین وجغتای در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برخی سیم های کابل مسی مدت زیادی از عمرشان گذشته و قدیمی شده اند، افزود: استفاده از شبکه فیبرنوری کیفیت استفاده از خدمات را افزایش می دهد و از آن روی که یکی از مشکلات کاربران به طور دائم کاهش سرعت اینترنت است، این جابجایی تاثیر مثبتی خواهد داشت.

سبحانی فر با بیان این موضوع که باید در تبدیل این شبکه ها تسریع شود، ادامه داد: ایجاد بخش زیرساختی شبکه فیبر مربوط به شرکت مخابرات ایران است که این شرکت نیز باید از محل درآمدهای خود و بدون وابستگی به دولت هزینه های آن را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه در عصر ارتباطات افزایش دو برابری تعداد کاربران اینترنت در سالهای گذشته روبرو بوده ایم، اظهار داشت: این تعداد با ارائه نسل سوم ارتباطی توسط اپراتورهای موبایل بیش از این نیز خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شبکه اینترنت چه به لحاظ محتوا و چه سرعت، وضعیت فعلی نسبت به گذشته قابل قیاس نیست، تصریح کرد: اما هنوز به نقطه مطلوب دست پیدا نکرده‌ایم و همچنان با مشکلاتی در زمینه‌ی اینترنتی مواجه هستیم.

پایان پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.