کدخبر :178352 پرینت
12 تیر 1394 - 09:37

کلاهبرداری از طریق شماره تلفن‌های هوشمند (909)

مشتریان با توجه به شماره ای که تنها از طریق تلفن ثابت امکان شماره گیری آنها می باشد، خدماتی نظیر فال حافظ، مشاوره خانواده، املاک، تحصیل، تعمیرات کامپیوتر و ... را دریافت می کنند و هزینه آن را که در قبض تلفن دوره بعد اعمال می گردد، پرداخت می نمایند؛ ولی اخیراً مشاهده شده افراد سودجویی از این طریق اقدام به کلاهبرداری نموده اند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، اخیراً شرکت های سودجو از طریق شماره هایی با پیش شماره 909 اقدام به کلاهبرداری می کنند. اینگونه شماره ها جزو خدماتی هستند که شرکت مخابرات آنها را به شرکتهای اینترنتی و یا مشاوره ای ارائه می دهد تا آنها به مشتریانشان راحتتر خدمات رسانی کنند.

بدین ترتیب مشتریان با توجه به شماره ای که تنها از طریق تلفن ثابت امکان شماره گیری آنها می باشد، خدماتی نظیر فال حافظ، مشاوره خانواده، املاک، تحصیل، تعمیرات کامپیوتر و ... را دریافت می کنند و یا جهت اتصال به اینترنت بدون وارد کردن نام کاربر و گذرواژه، به اینترنت وصل شده و هزینه آن را که در قبض تلفن دوره بعد اعمال می گردد، پرداخت می نمایند ولی اخیراً مشاهده شده، افراد سودجویی از این طریق اقدام به کلاهبرداری نموده اند.

به عنوان مثال در برخی آگهی های مربوط به فروش کالا، شخص فروشنده برای برقراری تماس از یک خط تلفن با پیش شماره 909 استفاده کرده است و هنگامی که افراد برای پرس و جو و خریداری کالای مورد نظر با فروشنده از طریق این شماره، تماس حاصل می کنند به ازای هر دقیقه مبلغی مشخص را بر روی قبض تلفن همراه خود متقبل می شوند. شماره های 909 صرفاً برای ارائه خدمات مشخص، علی‌الخصوص خدمات مشاوره ای مورد استفاده قرار می‌گیرد و شرکتهای درخواست کننده این خطوط باید شرح کامل خدمات خود را در اساسنامه شرکتشان ذکر کرده باشند.

مشکلی که در اکثر موارد وجود دارد این است که هنگام برقراری تماس با این شماره ها اعلام نمی گردد که در ازای هر دقیقه یا یک تماس مبلغ مشخصی علاوه بر هزینه مکالمه بر روی قبض تلفن شخص تماس گیرنده اعمال می گردد.

هموطنان گرامی هوشیار باشند خطوط تلفن با پیش شماره 909 را فقط در صورتی که تمایل به دریافت خدمات مشاوره ای دارند شماره گیری نمایند.

مدارکی که شرکت مخابرات برای ارائه این نوع خدمات دریافت می کند عبارتند از:

مدارک مورد نیاز برای سرویس مشاوره حقوقی:

1- روزنامه رسمی ثبت شرکت (اصل و کپی)؛
2- اساسنامه شرکت (اصل و کپی) (نوع مشاوره بایستی در اساسنامه ثبت شده باشد)؛
3- پروانه کسب (اصل و کپی)؛
4- داشتن کد اقتصادی؛
5- ارائه یک تلفن ثابت برای برقراری سرویس؛
6- ارائه شماره حساب فقط در بانک‌های (ملی – صادرات – پست بانک) که به نام مشاوره‌ دهنده باشد؛
7- مبلغ 10.300 تومان به حساب بانک ملی (با فرم‌های مخصوص مخابرات) واریز شود؛
8- برای تکمیل فرم قرارداد، مهر و امضای مشاور الزامی است.

توضیحات:

- لازم به ذکر است که مدرک تحصیلی به تنهایی برای مشاوره کافی نیست.
- پس از برقراری سرویس، هزینه‌های مشاوره پس از وصول در هر سیکل صورتحساب‌گیری، به سرویس‌گیرنده قابل پرداخت می‌باشد (80%)
- شماره‌های مشاوره 10 رقمی است و با کد 909230 شروع می‌شود. - با این شماره‌ها فقط مشترکین تلفن ثابت شهر تهران می‌توانند تماس بگیرند.
- دریافت هزینه مشاوره به دو صورت زیر می‌تواند باشد:
- به ازای هر تماس (بطور مثال به ازای هر تماس ...........تومان).
- متناسب با مدت زمان تماس (بطور مثال هر دقیقه........تومان).

مدارک مورد نیاز برای سرویس مشاوره حقیقی:

1- مجوز کار متناسب با نوع مشاوره از مراجع ذیصلاح (اصل و کپی) (مدرک تحصیلی به تنهایی برای مشاوره کافی نیست)؛
2- کارت شناسایی معتبر (اصل و کپی)؛
3- ارائه یک خط تلفن ثابت برای برقراری سرویس؛
4- ارائه شماره حساب فقط در بانک‌های ملی، صادرات، پست بانک، که به نام مشاوره‌دهنده باشد؛
5- مبلغ 10.300 تومان به حساب بانک ملی (با فرم‌های مخصوص مخابرات) واریز شود؛
6- برای تکمیل فرم قرارداد، مهر و امضای مشاور الزامی است. توضیحات مربوط به سرویس مشاوره حقوقی درمورد سرویس مشاوره حقیقی نیز صدق می‌کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.