کدخبر :173199 پرینت
10 اسفند 1393 - 18:23

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات 44 ساله شد

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهل و چهارمین سالروز تاسیس این پژوهشگاه گفت: ثبات ساختاری وتوسعه صنعت بومی دردستور کار پژوهشگاه قراردارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر خوانساری در مصاحبه با خبرنگار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: بازگرداندن روحیه نشاط علمی و پویایی در زمینه پژوهش و نوآوری درحوزه ICT و هدایت ظرفیت‌های موجود به سوی رفع نیازهای عملیاتی و زیرساختی، در دستورکار این پژوهشگاه قراردارد.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه ارتباطات وفناوری اطلاعات، ( مرکز تحقیقات مخابرات ایران ) قدیمی‌ترین نهاد پژوهشی حوزه ICT در کشور محسوب می شود افزود: این مرکز با شایستگی درون خانواده  بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته و مادر تحقیقاتی این مجموعه محسوب می‌ شود.

وی با بیان اینکه امکان توسعه پایدار درکشور بدون توجه به علم و فناوری به وجود نخواهد آمد افزود: ثبات ساختاری و توسعه صنعت بومی  با بهره گیری از اقتصاد مقاومتی، خصوصاً در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، از اصلی‌ترین راهبردهای دولت تدبیر و امید در پژوهشگاه ارتباطات است.

خوانساری اظهارکرد: پژوهشگاه  ارتباطات با قدمت چندین ساله خود، نقطه ثقل تحولات پژوهش و نوآوری در حوزه فاوای کشور محسوب می‌شودو همواره کوشیده ایم با بهره گیری از تجربیات  بزرگان این حوزه ،  درکنار نیروهای نخبه و جوان نسبت به  شناسایی نیازهای پژوهشی کشور درحوزه  ICT اقدام کنیم .

  وی با اشاره به ۱۰ اسفند ماه که مصادف  با تصویب قانون تاسیس این مرکز است گفت: ما به دنبال آن هستیم که به حول و قوه الهی،این  پژوهشگاه، با عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری نسبت به گذشته ،جایگاهی موفق تر و آینده ای روشن تر در کشور داشته باشد.

خوانساری پاسخگویی به نیازهای ذی نفعان حوزه  ict از مسیر تحقیق، نوآوری و تحول دانش پایه را ضروری برشمرد و ادامه داد: تنها جامعه ای می‌تواند رضایتمندی  مخاطبان در حوزه ict رافراهم می کند که زیرساختهای تحقیقاتی لازم را دارا باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.