کدخبر :171884 پرینت
06 دی 1393 - 15:10

وزیر ارتباطات تاکید کرد:

برای راه‌اندازی دیتاسنترهای خصوصی مزیت اقتصادی قائل شویم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: لازم است تسهیلاتی به وجود آوریم که بخش خصوصی نیز عهده دار دیتاسنتر شود و در این راستا باید برای بخش خصوصی مزیت‌های اقتصادی قایل شویم.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی در مراسم پایان طرح همکد سازی تلفن ثابت در سراسر کشور، با بیان اینکه آمادگی داریم از نوآوری های جدید در حوزه‌ی خدمت رسانی به مردم حمایت و سرمایه گذاری کنیم، ادامه داد: امروز لازم است به اهمیت خودمان برای توسعه‌ی زیرساخت‌های ICT واقف باشیم و ICT به عنوان پیشران توسعه کشور را باور کنیم.

وی خدمت رسانی به مردم در زمینه‌های مختلف از جمله سلامت الکترونیک را ضروری برشمرد و افزود: مردم به طور منظم فعالیت های ما را رصد می‌کنند.

وی بر توجه به محتوا در حوزه‌ی ICT تاکید کرد و ادامه داد: توسعه‌ی زیرساخت‌های فنی بدون داشتن محتواهای داخلی بی نتیجه خواهد ماند.

واعظی با بیان اینکه شبکه‌ی ملی اطلاعات یک موضوع 10 ساله است، افزود: گناه این دولت  این است که این پروژه را برای خدمت رسانی بیشتر، در اولویت برنامه خود قرار  داده است.

وی با بیان اینکه مردم هم اکنون 35 درصد از نیازمندی های خود را از طریق محتواهای داخلی تأمین می کنند، افزود: امیدواریم در سال آینده این رقم به 50 درصد افزایش یابد.

واعظی حمایت از تولید داخل و توجه اپراتورها به نهضت استفاده از تولیدات داخل را ضروری خواند و گفت: اپراتورها در زمینه‌ی اپلیکیشن ها و حمایت از تولیدات داخل فعالیت مناسبی داشته اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.