کدخبر :171627 پرینت
19 آذر 1393 - 16:26

گام بلند دانشگاه شاهرود به سوی موفقیت در دوره مدیریت جدید

رئیس دانشگاه شاهرود با بیان اینکه برای تغییر نام دانشگاه صنعتی به دانشگاه شاهرود، شورای گسترش آموزش عالی تصمیم می گیرد، اظهار داشت: متاسفانه این شورا بدون اینکه در زمینه تغییر نام با ما مشورتی داشته باشند به یکباره اعلام کردند از این پس نام دانشگاه صنعتی شاهرود به دانشگاه شاهرود تغییر یافته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از نسل شاهوار، محمد مهدی فاتح رییس دانشگاه شاهرود در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته پژوهش با بیان اینکه مقام معظم رهبری به صورت مکرر در خصوص اهمیت دادن به بحث پژوهش و عرضه محصولات دانش بنیان به جامعه علمی کشور تذکراتی را ارائه می دهند افزود: جایگاه پژوهش در دانشگاه و جامعه کاملا مشخص است اما باید اذعان داشت که ما هرچه در بخش آماده سازی فضای پژوهشی بسیار موفق بوده ایم، در مقوله تبدیل پژوهش به فناوری و در نهایت بازار کار موفق عمل نکرده ایم.

عدم بازاری کردن محصولات پژوهشی حلقه مفقوده بخش پژوهش در دانشگاه ها است

وی اظهار داشت: عدم بازاری کردن محصولات پژوهشی حلقه مفقوده بخش پژوهش در دانشگاه ها است و در این بخش ساز و کار خاصی در دانشگاه ها دیده نمی شود.

رئیس هیئت مدیره و عضو هیئت علمی دانشگاه شاهرود به برنامه های دانشگاه شاهرود در جهت گیری مطلوب استفاده از پژوهش در جامعه اشاره و بیان کرد: این دانشگاه  دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای خود را ملزم می کند تا برای اتمام پایان نامه به درون جامعه و بخش صنعت بروند تا عمده پایان نامه ها به سوی رفع مشکلات اجتماع قرار گیرد.

فاتح با بیان اینکه تحقیقات باید به شکل حل یک مشکل بیان شود و حل مشکل اقدامات عملی را می طلبد ادامه داد: دانشگاه شاهرود علاوه بر بها دادن به بحث های علمی، اعتقاد دارد باید در کنار کار نظری مهارت های فنی نیز آموزش داده شود که تاسیس پژوهشکده های مختلف و تفاهم نامه های همکاری بین سازمان های مختلف از جمله مصادیق این توجه هستند.

ماموریت اصلی دانشگاه ها پژوهش برای رفع مشکلات کشور است

وی تاکید داشت: ماموریت اصلی دانشگاه ها پژوهش برای رفع مشکلات کشور است و اگر بخواهیم کارشناسان خبره با نبوغ اجتماعی و سیاسی به جامعه تحویل دهیم باید در دانشگاه ها شرایطی را فراهم کنیم تا در راه اشاعه پژوهش با مشکلی روبرو نباشیم.

رئیس دانشگاه شاهرود با تاکید بر این مطلب که اساس آموزش باید پژوهش باشد تصریح کرد: اگر دانشگاه شاهرود در سطح شهرستان می ماند، قطعا رشد نمی کرد و وجود نگاهی مبتنی بر تعاملات فرا منطقه حاکم بر دانشگاه شکل نمی گرفت.

فاتح در تکمیل سخنان خود در ادامه به قرار دادها و تفاهم نامه هایی که دانشگاه شاهرود با مراکزی چون، شهرداری ها، سازمان صنایع هوایی و دریایی کشور، شرکت عملیات استخراج صنعت نفت، زمین شناسی و اکتشافات معدنی برای توسعه پژوهش های علمی منعقد کرده است اشاره کرد.

شورای گسترش آموزش عالی بدون مشورت دانشگاه شاهرود را تغییر نام داد

وی در پاسخ به سوالی با موضوع دلایل تغییر نام دانشگاه صنعتی شاهرود به دانشگاه شاهرود با بیان اینکه این دانشگاهی چه در زمانی که با نام دانشگاه صنعتی شاهرود مطرح بود و چه در زمان کنونی تغییری در بودجه خود نمی بیند گفت: نام دانشگاه در تنظیم بودجه تاثیری ندارد و آنچه ملاک توزیع بودجه می باشد تعداد دانشجو و رشته های آموزشی است.

رئیس هیئت مدیره و عضو هیئت علمی دانشگاه شاهرود افزود: برای رشته های صنعتی بودجه ها بیشتر اختصاص می یابد و به همین نسبت برای رشته های علوم انسانی میزان بودجه اختصاص داده کمتر است.

فاتح با بیان اینکه تصمیم سازی ها در اختیار دانشگاه ها نیست و برای تغییر نام صنعتی به شاهرود، شورای گسترش آموزش عالی تصمیم می گیرد اظهار داشت: متاسفانه این شورا بدون اینکه در زمینه تغییر نام با ما مشورتی داشته باشند به یکباره اعلام کردند از این پس نام دانشگاه صنعتی شاهرود به دانشگاه شاهرود تغییر یافته است.

فاتح ادامه داد: شورای مذکور هیچ نظری از مسئولان دانشگاه شاهرود در این باره نخواستند، تصریح کرد: اختیار این امر در دست شورای گسترش آموزش عالی است و مسئولان دانشگاه شاهرود صلاح دیدند به جای وارد شدن به مسائل چالشی، از فضای علمی دانشگاه استفاده کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.