ارسال پیامک از طریق خط تلفن ثابت و بدون نیاز به اینترنت
پیامک تلفن ثابت از جمله سرویس های شرکت مخابرات استان تهران است که با استفاده از آن ارسال و دریافت پیام متنی از شبکه تلفن ثابت به ثابت و ثابت به سیار و بالعکس امکان پذیر می شود.
به گزارش سیتنا به نقل از ستاد خبری گروه مخابرات، ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت با شماره ای که دقیقاً مطابق با شماره تلفن ثابت مشترک است ،صورت می گیرد و دارای مزایایی است که از جمله آنها می توان به امکان برقراری مستقیم تماس و یا پاسخ دهی مستقیم اشاره کرد.علاوه بر این استفاده از این شیوه اعتبار شما نزد مخاطب افزایش داده و منجر به توجه بیشتر دریافت کننده پیام به محتوای پیام شما می شود.
استفاده از این شیوه برای ارسال پیامک ها مزایایی به دنبال دارد که از جمله این مزایا می توان به تسهیل فرآیند ارتباط با مشتری، دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات، ارسال پیامک با شماره ثابت حقیقی شما به جای شماره های مجازی، عدم نیاز به نوشتن شماره تماس شما در متن پیامک و صرفه جویی در تعداد کاراکترها و برند سازی و استمرار ارتباط با مشتریان از طریق ارسال پیامک های دوره ای اشاره کرد.
ارسال پیامک از طریق خط تلفن ثابت و بدون نیاز به اینترنت
برای ارسال پیامک از طریق خطوط تلفن ثابت سه راهکار متنوع وجود دارد .در شیوه ارسال پیامک از طریق خط تلفن ثابت و بدون نیاز به اینترنت ارسال پیامک از طریق گوشی های تلفن ثابت که قابلیت ارسال و دریافت پیامک (SMS) را دارا باشند،صورت می گیرد و با این شیوه تمامی مشترکان تلفن ثابت می توانند با تهیه این گوشی ها و وارد کردن شماره 9717000 در قسمت SMS CENTER از این سرویس بهره مند شوند.
در این شیوه فعالسازی نیاز به ثبت نام و پرداخت وجه اولیه وجود ندارد.
ارسال پیامک از طریق نرم افزار
در روش دوم استفاده از پیامک تلفن ثابت که به ارسال پیامک از طریق نرم افزار (پیاثا) معروف است از طریق مراجعه به سایت www. tct.ir می توان با دانلود نرم افزار ارسال پیامک تلفن ثابت (پیاثا) از طریق مودم و بدون نیاز به اینترنت بوسیله رایانه شخصی به تلفن ثابت یا همراه مخاطب پیامک ارسال کرد.
ارسال پیامک از طریق اینترنت
در روش سوم که برای آن عنوان آسانک در نظر گرفته شده نیز کاربران می توانند با مراجعه به مراکز مخابراتی یا سایت www.asanak.ir و ثبت نام در این سایت می توان سرویس مذکور را مورد استفاده قرار دهند.
کاربری در آسانک ( www.asanak.ir ) به دو شیوه امکانپذیر است که این شیوه ها به ترتیب به کاربران عادی و اعتباری مرتبط می شود.
شیوه ای که برای کاربری عادی طراحی شده برای ارسال پیامک غیر انبوه(کمتر از 100 پیامک در روز) مناسب است .به عبارت دیگر از این روش برای ارسال های محدود استفاده شده و در ازای آن دریافت پیامک نامحدود است و به دلیل رایگان بودن هزینه دریافت پیامک کاربر می تواند پیامک هایی با حجم نامحدود دریافت کند.
در شیوه دیگر که برای کاربری اعتباری تعریف شده ارسال پیامک انبوه(بیش از 100 پیامک در روز)مدنظر بوده و به دلیل ارسال نامحدود تا سقف اعتبار خریداری شده و دریافت نامحدود پیامک این شیوه برای کسب و کارها مناسب تر به شمار می رود.
در این شیوه هر پیامک فارسی 69 و انگلیسی 159 کاراکتر است و در صورتیکه متن پیام بیشتر از حداکثر حروف تعیین شده باشد هزینه آن دو برابر میشود.
مدارک مورد نیاز برای فعالسازی این سرویس نیز برای کاربران حقیقی و حقوقی متفاوت است.
متقاضیان حقیقی دریافت این سرویس می توانند با در دست داشتن کپی کارت ملی و آخرین قبض تلفنی که قصد فعالسازی آنرا دارند نسبت به فعالسازی این سرویس اقدام کنند.
متقاضیان حقوقی نیز می توانند با در اختیار داشتن کپی آگهی تاسیس و آخرین روزنامه رسمی شرکت، کپی شناسنامه یا کارت ملی نماینده شرکت یا معرفی رسمی نماینده شرکت به آسانک به فعالسازی این سرویس بپردازند.
البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در صورتی که خط تلفن در اجاره متقاضی باشد (متقاضی سرویس، مالک خط تلفن نباشد)، ارائه کپی اجاره نامه ای که دارای کد رهگیری است نیز الزامیست.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید