ناگفتههایی از حواشی بزرگترین کنفرانس ملی بازاریابی و فروش
مرکز همایش های برج میلاد 23 مردادماه سال جاری میزبان شرکت کنندگان در بزرگترین کنفرانس ملی بازاریابی و فروش بود تا سرفصل های همچون اخلاق بازاریابی، نسخه سوم بازاریابی و الگوهای نوین وفادارسازی مشتریان برای مخاطبان تشریح شود.
به گزارش خبرنگار سیتنا، این کنفرانس علمی که به همت شرکت مبنا مدیران میعاد برگزار شد، با بازخوردهای مناسبی از سوی مخاطبان مواجه شد. در همین راستا "علی پاکزادیان مقدم" مدیرعامل شرکت خصوصی برگزارکننده این کنفرانس در گفتوگو با خبرنگار سیتنا، با برشمردن چالشها و ناملایماتی که بخش خصوصی در برگزاری همایشها با آن مواجه است، گفت: در برگزاری همایشهای اینچنینی برخی ناملایمات برای بخش خصوصی وجود دارد.
وی، ادامه داد: در برگزاری کنفرانسی که داشتیم، نه تنها هیچ حمایت و پشتوانهی دولتی دریافت نکردیم، بلکه متاسفانه با سنگاندازی و چالشهایی از سوی برخی رقبا و همکاران در این حوزه و حتی از سوی برخی سازمانهای دولتی مواجه بودیم.
مدرس کنفرانس های ملی بازاریابی در همین راستا با اظهار تعجب از رویکردهای غیرحرفهای در مواجهه با گسترش دانش روز در کشور، گفت: برای دبیرخانه و اعضای شرکت مبنامدیران جای سوال بود که چرا به جای استقبال و حمایت از فعالیتهای دانشمحور بخش خصوصی، این حجم از سنگتراشی وجود دارد؟!
مدیرعامل شرکت مبنا مدیران میعاد در خصوص هزینههای بالای برگزاری کنفرانس، گفت: بزرگترین کنفرانس بازاریابی و فروش، در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد و هزینهی برگزاری به شدت بالا بود.
وی در ادامه افزود: برخی از موسسات و شرکتهای بخش خصوصی با تامین ردیف بودجه از شهرداری یا نهادهای دولت ذیربط اقدام به برگزاری کنفرانس و همایش میکنند و مشکلی هم ندارند.
این متخصص برندینگ با بیان وابستگی و ارتباطات رقبا در این حوزه، گفت: اینکه برخی از دوستان ما، دارای روابطی هستند که برایشان مزایایی است، جای تبریک دارد اما ما نه از این را روابط داشتیم و نه به دنبال ایجاد اینگونه روابط بودیم.
پاکزادیانمقدم با تقدیر و تشکر از ریاست مرکز همایشهای برج میلاد، گفت: ریاست محترم مرکز همایشهای برج میلاد در حد توان و بضاعت مجموعهشان، تخفیفاتی برای ما در نظر گرفتند که در مقایسه با هزینهی برگزاری کنفرانس بسیار ناچیز بود.
او با بیان بیمهریهای انجام شده در حین و بعد از برگزاری کنفرانس، خاطرنشان کرد: مسوولان و نهادهای دولتی حتی بعد از برگزاری مراسم از ما سوال نکردند که شما چگونه با یک تیم جوان و در مدت زمان 45 روز، حدود 1600 نفر را برای شرکت در کنفرانس جذب کردید؟
وی دربارهی سطح رضایت مخاطب از این کنفرانس، تصریح کرد: طبق نظرسنجیهای انجام شده، ما نمرهی فوق العادهی قابل قبولی از سوی شرکت کنندگان در کنفرانس کسب کردیم.
وی در همین راستا افزود: ما تلاش داشتیم در سه سطح محتوا، موضوع و کیفیت، جذابیت و سطح علمی را مفید ارائه کنیم. سند و گواهی این موضوع هم براساس نظرسنجیهای الکترونیکی و نمرهی هدفمندی کنفرانس است که از سوی مخاطبان نمره 8 از 10 را دریافت کردیم.
پاکزادیان مقدم با بیتوجهی نسبت به کنفرانسهای علمی داخلی از سوی نهادهای دولتی و مدیران ذیربط گفت: بعد از برگزاری این کنفرانس هیچ مرکز دولتی تماسی مبنی بر ارزیابی و رصد کنفرانس و اطلاع از کم و کیف اجرا و محتوای ارائه شده نداشت.
وی با ابراز گلایه از نهادهایی که به عنوان مهمان و بدون دریافت هیچ هزینهای در کنفرانس حضور داشتند، گفت: از وزارت علوم، مرکز فناوری اطلاعات ریاست جمهوری و انجمن بازاریابی کشور به جهت عدم حمایت از این کنفرانس گلایه دارم.
وی همچنین تشریح کرد: در تعاملاتی که وزارت کار و امور اجتماعی با دبیرخانه کنفرانس برقرار کرد، بدون هیچ هزینهای در مراسم شرکت کردند، اما بعد از مراسم، انتظار داشتیم که تشکری از مجموعه داشته باشند که متاسفانه این هم صورت نگرفت.
پاکزادیان مقدم با اعلام خبر برگزاری بزرگترین کنفرانس "مهندسی فروش، مذاکره و زبان بدن"، گفت: این کنفرانس در اول آبان برگزار خواهد شد.
وی در پایان با تشکر از گروه اجرایی و علمی هفتمین کنفرانس از سلسله کنفرانسهای بازاریابی و فروش، گفت: ما به عنوان یک موسسهی دانشبنیان، تنها سعی در انجام کارهای علمی داریم. در این کنفرانس نیروهای خوب و متخصصی حضور داشتند. از همین جا از دکتر محمدرضا نظری که دبیر علمی کنفرانس بودند، تشکر میکنم.
انتهای پیام
دیدگاهها
افزودن دیدگاه جدید