کدخبر :15772 پرینت
28 تیر 1393 - 14:20

بیشترین استفاده از موبایل، تبلت و تلویزیون در کدام کشورهاست؟

متن خبر

سالهاست که موبایل به عنوان ابزاری برای برقراری مکالمات و ارسال پیامک مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به مرور و با توسعه تکنولوژی، قابلیت‌های ارتباطی و سرگرمی دیگری نیز به این وسیله ارتباطی افزوده شده که رسالت آن را ویژه‌تر کرده است.
 

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری تسنیم، قابلیت‌هایی نظیر اتصال دیتا و سرویس‌های چند منظوره مبتنی بر شبکه موجب شده، زمانی را که کاربران برای تعامل با این ابزار ارتباطی صرف می‌کنند بیشتر و بیشتر شود.

 

موسسه میل‌ وارد برون با تحقیقاتی روی 13 هزار کاربر 16 تا 45 ساله در 30 بازار هدف مختلف (از ایالات متحده تا نیجریه و از چین تا برزیل) که امکان استفاده هم‌زمان از تلویزیون و موبایل یا تبلت را داشتند، به این نتیجه رسیده که کاربران جهانی بیش از سه ساعت وقت خود در روز را صرف تعامل با رسانه‌های سیار می‌کنند که در این میان سهم گوشی‌های هوشمند 147 دقیقه و 50 دقیقه مختص تبلت است.

 

 

این گزارش می‌افزاید که موبایل هم‌اکنون به عنوان یکی از ابزارهای ارتباطی دارای نمایشگر سهمی زیر 50 درصد از کلیه تعاملات روزانه کاربران را دارد (سهم آن 47 درصد است)، مابقی وقت کاربران نیز صرف تماشای تلویزیون (حدود 113 دقیقه) یا استفاده از اینترنت لپ‌تاپ و رایانه‌های (حدود 108 دقیقه) شخصی می‌شود.

 

*موبایل مهم‌ترین رسانه در کل دنیا به جز 7 کشور*

گوشی‌های هوشمند هم‌اکنون پرچم‌‌دار رسانه‌های ارتباطی از منظر استفاده کاربران در تمامی دنیا به جز کشورهای انگلستان، فرانسه و اسپانیا که تلویزیون و مجارستان، لهستان، روسیه و اسلواکی که لپ‌تاپ را به عنوان ابزار ارتباطی اصلی خود دارند.

 

*اندونزیایی‌ها بیشترین وقت را برای موبایل می‌گذارند*

اندونزیایی‌ها بیشترین تعامل با ابزارهای ارتباطی سیار را با روزی پنج ساعت استفاده از این دستگاه‌ها (نظیر موبایل یا تبلت) در دنیا دارند.

 

*اسمارت‌فون‌ها محبوب‌ترین رسانه در نیجریه*

نیجریه نیز کشوری است که بیشترین استفاده از گوشی‌های هوشمند را با حدود سه ساعت و 20 دقیقه کار در روز، به خود اختصاص داده است.

 

*تبلت پرمصرف‌ترین ابزار فیلیپینی‌هاست*

فیلیپین نیز تبلت را با میانگین استفاده روزانه کمتر از دو ساعت به عنوان اصلی‌ترین ابزار سیار رسانه‌ای انتخاب کرده است.

 

*انگلستان بیشترین و ویئتنام کمترین استفاده از تلویزیون*

در کنار رسانه‌های سیار، تلویزیون‌ها نیز از کارایی نیافتاده و هم‌اکنون به عنوان ابزاری رایج در برخی نقاط دنیا همچنان به ارائه سرویس می‌پردازند.

تلویزیون هم‌اکنون بیشترین استفاده را در انگلستان با میانگین مصرف روزانه دو و نیم ساعت برای هر انگلیسی دارد.

 

کمترین استفاده از تلویزیون نیز مختص ویئتنامی‌ها با 69 دقیقه در روز است.

 

*موبایل از 9 صبح تا نصف شب در دست مردم*

الگوی مصرف گوشی‌های هوشمند نشان می‌دهد که این ابزار ارتباطی بیشترین استفاده را در طول روز توسط کاربران جهانی دارد و زمان استفاده آنها معمولا از 9 صبح تا نیمه‌های شب است؛ البته بیشترین نرخ مشاهده از تلویزیون‌ها نیز در این بازه زمانی و از ساعت 9 شب تا نیمه‌های شب عنوان شده است.

 

میانگین زمانی استفاده از تبلت‌ها نیز از ساعت 6 عصر تا نیمه‌های شب ذکر شده است.

حال با چنین رویکردی در استفاده از ابزارهای ارتباطی از سوی کاربران جهانی، بازرگانان اگر می‌خواهند شیوه‌ مناسبی برای ارتباط با مردم داشته باشند تنها کافیست بدانند چه نوع تبلیغاتی جذابیت‌های بصری و محتوایی برای ابزارهای ارتباطی سیار که بیشترین استفاده را در دنیا دارند، دارد.

 

علی‌رغم اینکه اسمارت‌فون‌ها هم‌اکنون بیشترین استفاده را در دنیا دارند اما تبلیغات تلویزیونی مؤثرتر هستند.

 

41 درصد از افرادی که در این گزارش شرکت کرده‌اند، تبلیغات از راه تلویزیون را به نسبت ابزارهای سیار دارای نمایشگر دیگر مؤثرتر دانسته و 25 درصد نیز عنوان کرده‌اند که به تبلیغاتی که در لپ‌تاپ‌شان ظاهر می‌شود بیشتر توجه دارند.

 

24 درصد به گوشی‌های هوشمند و 23 درصد نیز به تبلت‌ها رأی داده‌اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.