کدخبر :15736 پرینت
25 تیر 1393 - 05:48

پیمایش سراسری فرهنگ سازمانی شرکت های مخابرات استانی برگزار می شود

متن خبر

پیمایش سراسری فرهنگ سازمانی شرکت های مخابرات استانی چهارم و پنجم تیرماه سال جاری بطور همزمان و بصورت الکترونیکی در کل کشور اجرا می شود.

به گزارش سیتنا به نقل از پیام تهران آنلاین، "محمد علی باطنی "معاون توسعه سرمایه انسانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، افزود: "ماموریت مان در اجرای پروژه فرهنگ سازمانی این است که در کوتاه ترین زمان ، شرایط ایده آل را برای سازمان ایجاد کنیم.

وی در تشریح شرایط ایده آل برای فرهنگ سازمانی مطلوب خاطرنشان ساخت:فرهنگ سازمانی یعنی اینکه مشتری، نام تجاری مخابرات ایران را بشناسد و به آن وفادار باشد.

 

معاون توسعه سرمایه انسانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در تشریح اجرای پروژه فرهنگ سازمانی در شرکت ، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت : پروژه فرهنگ سازمانی با هدف مشتری مداری وجلب رضایت او، فاصله بین وضع موجود و مطلوب سازمان از لحاظ فرهنگ سازمانی را شناسایی وبررسی می کند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع اصلی واساسی در این پروژه ، رسیدن به برنامه هدف سازمان برپایه مشتری محوری است ، گفت: برای گرایش به سمت مشتری و تقاضاهای او ، می بایست دیدگاه کارکنان به عنوان ارایه دهندگان اصلی خدمات به مشتری ، معطوف به سمت مشتری باشد.

معاون توسعه سرمایه انسانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: با چنین دیدگاهی پروژه فرهنگ سازمانی دو وظیفه اصلی را دنبال می کند.

اول شناسایی وضع موجود و نگاه کارکنان از بعد فرهنگی و دوم تعریف وضع مطلوب با توجه به ارزش های سازمانی که درراس آن ، مشتری محوری قرار دارد . پس از آن ، فاصله بین وضع موجود و مطلوب شناسایی و در نهایت این فاصله بین این دو ، با تقویت نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف ، پر می شود.

وی افزود: در این پروژه نقاط قوت با توسعه منابع انسانی متخصص ، توسعه سازمانی و آموزش ، ارتقا می یابد که همین امر منجر به کمرنگ تر شدن نقاط ضعف موجود می شود.

باطنی در خصوص نحوه پیاده سازی این پروژه در مجموعه مخابرات ایران ، گفت : پس از اجرای این طرح به صورت پایلوت در شرکت مخابرات ایران و ثابت ، این پروژه برای تمامی شرکت های مخابرات استان ها آماده اجرا شده و در تاریخهای چهارم و پنجم مردادماه بطور همزمان و به صورت الکترونیکی در کل کشور اجرا می شود.

معاون توسعه سرمایه انسانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ضمن تاکید بر اینکه عملکرد مدیران ارشد مخابرات عامل انگیزش برای مجموعه کارکنان خواهد بود ؛ از آنها خواست تا پشتیبان اجرای این پروژه باشند . به این معنا که با مشارکت فعال خود ، در تکمیل پرسشنامه و تشویق همکاران زیر مجموعه خود ، شرکت را در اجرای موفقیت آمیز مرحله پیمایش استانی این پروژه ، یاری رسانند.
.
شایان ذکر است شرکت مخابرات ایران، در راستای اجرای برنامه تحول در سازمان خود، پروژه های متعددی را طراحی و اجرا کرده است. از جمله مهم ترین این پروژه ها، پروژه فرهنگ سازمانی است که جزء اولویت های برنامه تحول در شرکت مخابرات به حساب می آید.

مسوول و متولی اجرای این پروژه در سازمان، معاونت توسعه سرمایه انسانی شرکت مخابرات ایران است و اداره کل توسعه سازمانی به عنوان مدیر پروژه و رییس اداره توسعه فرهنگ و مشارکت کارکنان به عنوان دبیر در این پروژه سهیم هستند.

بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده ، پیمایش فرهنگ سازمانی در سطح شرکتهای مخابرات استانی در روزهای چهارم و پنجم مرداد ماه و به صورت الکترونیکی در کل کشور اجرا خواهد شد . بر اساس هماهنگیهای به عمل آمده به هریک از کارکنان نام کاربری و رمز عبور از سوی شرکتهای مخابرات استانی تحویل خواهد شد تا با آن وارد سیستم شده و بتوانند به سئوالات پرسشنامه پاسخ دهند.

لازم به یاد آوری است به منظور دسترسی به اطلاعات واقعی فرهنگ سازمانی در شرکت ، نیازی به ثبت نام و نام خانوادگی یا اطلاعات کارکنان در سیستم نبوده و نام کاربری و رمز ورود بی نام و به صورت تصادفی به کارکنان تحویل خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.